Gå til innhold

Glattbarbert eller ikke ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erfaring her? hadde selv full jungel sist jeg fødte og det gikk greit, men har holdt vedlike shavingen nedentil denne gangen og vurderer å fortsette til jeg har født....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tenkt å gjøre inntrykk på fødselslegen, så gjerne for meg.

Skrevet

Jeg var så og si glattbarbert med alle tre mine fødsler.

Skrevet

Tok full brasiliansk før fødsel. Rent og ryddig :-)

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å ligget å skrevet, der jordmora har måttet sett rett inn i en jungel!:P

Skrevet

Jeg barberte det jeg fikk til før fødsel, men slet litt med å komme til så heeeelt glatt var jeg ikke.

Skrevet

Det er nå bare å gjøre som du føler for :)

Jeg rakk ikke ned skikkelig da jeg gikk med mine(STOR mage), så her var det en jungel fra ca 5-6 måneder på vei og frem til fødsel og alt det var over :)

Skrevet

Jordmødre flest er nok atskillig mer vant til fitter med hår enn glattbarberte, hvis hun ikke er under 30 år, kanskje.

Skrevet

Min mann orker ikke tanken på glattbarberte damer. Synes de ligner på jenter som ennå ikke er kjønnsmodne, og det tenner han ikke akkurat på, heldigvis.

Skrevet

Har med hygiene å gjøre for min del... SLipper at det setter seg masse blod og gørr i alt håret i etterkant... Skal visst være bedre under fødselen også... Bare ha busta di du ;)

Skrevet

Guud, det må du ikke finne på. Tenk om jordmor tror at du har hatt sex da....Da gidder hun sikkert ikke å ta imot barnet ;)

Skrevet

Har nemlig hørt at det er en fordel ift å holde det rent i etterkant.... Poenget var vel ikke akkurat om det gjorde inntrykk på noen, mer om det var noen som hadde noen erfaringer med det...

Skrevet

Har dere ikke noe skikkelig å fordrive tida med? Den dagen jeg har så store fritidsproblemer at jeg vurderer å "forberede" meg til å bli mor ved å vokse fittehåret... da er det bare å hoppe i havet.

Skrevet

Tullprat. Har overhodet ingenting med hygiene å gjøre.

Skrevet

Øh, det er jo helt feil! Dette drev man med på 50-60-tallet og argumenterte med at det var lettere for helsepersonellet og mer hygienisk osv. Men så viste det seg at de som barberte fikk flere infeksjoner enn de som møtte med hår, fordi selve barberingen skraper av hudens beskyttelseslag av fett osv., samt at surhetsgraden endres. Så hvis det FAKTISK er helse og hygiene som bekymrer deg, la for all del busken gro.

Skrevet

Var ikke glattbarbert, men heller ikke full dusk. fjerna det verste 1 uke før fødsel, så hadde vel 3 mm eller no. vanskelig å vite da jeg ikke så dåsa ettersom magen ble stor:P har ikke stort nok speil på badet, og sitter heler ikke med håndspeil for å se nedi der ;-P

Skrevet

14:45 Er det "fritidsproblemer" å bry seg om utseende og velvære? Regner med at du hverken tenker over hvilke klær du putter på deg, bruker sminke, fuktighetskrem, dusjer særlig ofte eller grer og steller håret?

Skrevet

det tar ikke såååååååååååå lang tid, da.....;-) bruker mye mer tid på å lese dumme innlegg her ;-)

Skrevet

Jeg kommer nok neppe til å være glattbarbert, men så nedstussa og stelt som jeg bare klarer å få det til med denne magen :-p

Skrevet

Tre fødsler unnagjort, ingen av dem med barbert mus. Ikke fordi jeg har noe prinsippielt imot det, men først og fremst fordi jeg ikke ville begynne med høveklen der nede, når jeg ikke hadde muligheten til å se noe som helst. Ville slitt med å rekke skikkelig.

Det er ingen problem å føde med hårete mus - vagina/fødselskanalen er jo ikke hårete, så babyen bryr seg lik null om det er hår omkring - det samme med jordmor. Det er heller ingen problemer å føde med barbert mus - av samme grunn.

Så barber om du gidder og føler deg vel med barbert mus, la vær om du ikke gidder og føler deg vel med ubarbert - har absolutt ingenting å si!

Skrevet

Det blir jo faktisk anbefalt å slutte å barbere seg nedentil e stund før termin

Skrevet

Man skal møte til fødsel med de hårene eller ikke hårene man pleier å ha. selv hadde jeg følt meg mer komfortabel overfor jordmor om jeg hadde litt hårvekst der nede. Men det orket jeg ikke, må barbere meg annen hver dag for å ikke føle ubehag. Uavhengig av om noen skal se meg naken eller ei.

Skrevet

Får spader av å ha en urskog der nede! Så den dagen magen blir så stor at jeg ikke ser, så har mannen meldt seg frivillig til å barbere ;)

Her liker ingen av oss hår i maten;) Og ja vi har faktisk...hold dere fast... ORALSEX!!!!

Skrevet

Hvorfor skal så mange ha mannen til å gjøre den drittjobben? Altså om han/du liker det er det greit nok. Men jeg ser egentlig ikke behivet for det. Jeg har i to svangerskap fint klart å barbere meg nedentil uten at jeg ser noe. Har fingre jeg kjenner etter med. Jeg hadde stor mage, bekkenløsning og er overvektig fra før med en realtiv svær fleskemage. Alikvel klarte jeg å ta meg av hårveksten min selv.

Skrevet

Jeg skal komme med et seriøst svar. Hår eller ikke hår dreier seg nok mest om hva du føler deg komfortabel med. JEG ville ikke barbert meg like før fødsel hvis jeg ikke hadde gjort dette til vanlig og vedlikeholdt fram mot fødselen, du har ikke lyst til å være sår under/etter fødsel pga. hår som vokser ut og hud som ikke er vant til barbering.

Ved 3. fødsel var konklusjonen at en uke gamle hårstubber var helt greit ved fødsel. Tenk også på at du kan blø noe helt for j***** i ukene etter fødselen - masse hår, masse blod og bleier = ubehag av en annen verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...