Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Skal lage kylling og stekt ris..Ser at på de fleste oppskrifter så skal man blande risen i de andre varene til slutt. Men risen blir jo ikke ordentlig stekt da.. Hva pleier dere å gjøre? Blir det noe spiselig hvis jeg gjør det slik: - steker risen først, og heller den over i ei skål - steker grønnsaker, og tilsetter kyllingen etthvert - heller i risen sammen med grønnsakene og kyllingen, blander i 2 egg og litt soyasaus ?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Er slik jeg bruker å gjøre det. Tilsett 1-2 fedd hvitløk til grønnsakene så blir det enda bedre:)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 For å lage stekt ris må du koke risen først. Kok risen mens du steker kyllingen (kjøtt skal alltid stekes før grønnsaker), ta kylingen ut av pannen og stek grønnsakene. Blang inn kyllingen og ris så heller du over egg, soya (og det du måtte ønske/leser i oppskriften). Vips.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Tror dere det blir noe gdt/at risen egner seg til å stekes når jeg bruker Uncle Bens??
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Er det noe som er spesielt godt å spise til, eller "skal" rette bare spises slik? Blir det ikke ganske tørt..? Nei, jeg har ikke laget dette før..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Blir litt tørt ja, noen har soyasaus på...noen bruker gjerne chillisaus også. Kan servers med vårruller f.eks. Bare for å ha det klart siden du ikke har laget det før: Du "steker" ikke risen, den koker du først så bare blander du (ferdig kokt/grillet) kjøtt og (ferdig kokt/woket) grønnsaker og risen i en panne. Skal ikke stå å steke i pannen, kun et par minutt for å blande smakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå