Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Jentene mine er ramme til å få hull på klærne, spessielt buksene. De liker for eksempel godt å gå i tights og det er ikke bukser som egner seg godt for klatring i trær og annen "vill" lek. Som regel tar jeg da å lapper eller stopper dem. Det blir ikke bestandig så pent, men jeg slipper å kaste så mange plagg før de er fravokst. Hvordan ser dere på det. Er det OK at unger går i barnehagen med klær som er lappet og stoppet eller burde man egentlig sørge for at klærne var hele og heller kaste mer, eventuelt kreve at ungene skal bruke andre typer klær som tåler mer? Det er ikke pengene det står på, bar min motvilje mot å kaste ting som egentlig er brukbare.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Syns ikke det gjør noe at klærne er stoppet eller lappet; hadde vært verre om du sendte barna dine av gårde i hullete klær. Det er tåpelig å kaste nesten nye klær "bare" fordi ungene bruker dem som unger gjør og det kommer rifter ol. i de. Men vet at det finnes de som syns det er ganske søkt
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Har det på samme måte, men får mye pepper for det. "Kan da ikke gå sånn" osv, selv om barna syns det er helt ok. Jeg syns faktisk det er dårlig moral å kaste ting som kan brukes - søppelbergene i vårt forbruksorienterte land er da store nok. Og noen ganger er det "yndlingsbuksa" jeg lapper og fikser, fordi ungene er spesielt glade i visse plagg. Men når klærne er både fravokst og lappet eller har flekker som ikke går av - da er det søpla. Det som ser pent ut gir jeg videre til folk med yngre barn. Jeg har arvet så mye flott tøy i mitt liv, og syns det er en solidarisk å gi videre.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Jeg syns det er fantastisk! Det er bra at noen går foran som et eksempel. Skryt til dere som lapper! Syns det er pysete å kaste og kjøpe nytt når det ikke er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Jeg observerte to søstre som hadde hullete tights og bustete hår en dag, da tenkte jeg mitt om foreldrene... Hadde de hatt lappet/stoppede tights og børstet hår ( ja vet unger blir fort bustete, men du ser forskjell på om de har blitt børstet om morgenen eller ikke) så hadde jeg ikke tenkt det samme om foreldrene. Det er forskjell på å være litt nøysom og slubbert
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Må le litt av anno 15:54. Selv de beste kan slippe opp for tid innimellom, og ingen dør av bustete hår og hullete klær en gang iblant. Enig med de første her i at det er flott at noen bryr seg om forbruket her på kloden og faktisk bruker tid på å lappe og stoppe i stedetfor å kaste alt med en gang!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Helt enig. Flott at noen tar seg tid til å lappe og stoppe. De som går med totalt utvaska nuppete arvetøy har jeg ikke noe til overs for dessverre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå