Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 har noen spm. jeg klarer liksom ikke å bli ferdig å levere før jeg er helt sikker.. og orker ikke dra til det lokale nav-kontoret heller, for det er en ubehagelig plass å være for tiden. det er mye rart som skjer der (les:sitter en del tvilsomme og frustrerte mennesker som er sinte og slenger med leppa). så jeg vil helst bare levere å springe.. uten å måtte stille spm. 1. må min tidligere arb.giver fylle ut papirer? var et vikariat som nå er opphørt. 2. ¨må vi fylle ut når far skal ut i permisjon? han jobber i en liten bedrift med 3 ansatte, og kan ikke bare si at om 4 mnd er jeg borte i 4 uker (eksempel). da vi skjønner og er inneforstått med at hans permisjon må passe med arb.mengden i bedriften. i tillegg så er det bedriften som betaler hans permisjon. 3. hvor lang tid tok det før dere fikk svar fra nav? evt. penger? takk for svar;)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Er ikke ekspert da, men.... Arb.giver sender inn det ene skjemaet (det kan krysses for at arb.forholdet er opphørt), de sender også inn lønss- og trekkopplysninger. Dette for at NAV skal vite hva du har rett på. Når det gjelder far, så får han automatisk de siste 10 ukene av permisjonen dersom ikke annet er presisert. Jeg var på NAV forrige uke og spurte spesielt etter dette, da min mann skal bytte jobb når baby er ca 2 mnd. Så da vil vedtaket ditt bli slik. MEN du kan etterlevere fars papir 4 uker FØR tenkt pappapermisjon. Jeg fikk et ekstra vedlegg til den bruk. Og man kan forandre perm.ønsker med 4ukers varsel som man vil. Skjønt; dess klarere man er i starten, dess enklere vil det jo være... NAV etterbetaler jo bedriften for fars permisjon også. Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det komplisert ?? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå