Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Har ca ett år igjen av læretiden som frisør. Gikk privat frisørskole i Bærum. Nå har jeg skiftet helt vei, og har veldig lyst til og bli sykepleier. Jeg har ingen studie kompetanse fra før. Så hvor og hvordan går jeg frem? Er nettskole noe for en med Adhd? Altså ta få generell kompetanse over internett, og hvor lang tid tar det? Og hvordan går man sykepleie skolen? jeg er helt grønn på dette området. Er alene med sønnen min også. Har en lang vei og gå, det vet jeg. Off angrer så sykt på at jeg var så lite ansvarsfull for 4 år siden og ikke gikk hele videregående.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Ta med deg alle dine skolepapirer innom til nærmeste privat vgs skole eller voksenopplæring. Da kan de se på hvilke eksamener du trenger. Fag som nyere historie og samfunnsfag har jeg lest på alene og gikk opp til eksamen og fikk 5 i begge fag:). Norsk og matte ville jeg nok tatt kurs i. Jeg ville allikevel gjort ferdig lærlingtiden som frisør da du bare har et år igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå