Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Altså hvor mange bør en kvinne klare å ta for å være normalt sterk? På henholdsvis knær og med strak kropp, i strekk. Jeg klarer 25 på knær og 5 med strak kropp før jeg å hvile. Er det lite, middels eller bra?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Er vel lite vil jeg si. Jeg har vært "sensor" ved opptak til befalsskole og du hadde ikke klart deg med 5. Dessuten mange måter å ta armhevinger på, det er lett å jukse. Det er brystkassa som skal nedi, ikke bekkenet. Du må ha en bitte liten knekk i hofta, men den skal være liten! Selv har jeg ikke testet hvor mange jeg tar. Stoppet på 60 en gang, men da var jeg sliten også. Men det er en bra start for deg! Det er faktisk ikke alle som klarer en eneste armheving, men de er heller ingen målestokk for god fysikk...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 60 armhevinger? Haha. Skulle likt å se armene dine. De fleste menn har mer enn nok med 20-30.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Oi, 60! Det var mange det. Da er vel du godt over snittet trent vil jeg tro? Jeg er ikke noe spesielt trent, bare prøvde ut for å se hva jeg klarte Mannen min er veldig godt trent, men 60 på rappen tror jeg han hadde slitt med. Han tar vel 150 pr dag, men som regel i økter på 20-30 pr repetisjon. Jeg tar slik at puppene kommer ned til underlaget og har en knapp knekk i hoftene, så tror jeg tar dem riktig. Skalv godt på nr 5 med strak kropp jeg da, var så vidt jeg kom meg opp igjen HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Hun som påstod at hun tar 60 armhevinger, bløffer, ihvertfall om det er snakk om den typen armhevinger hvor kroppen er strak, altså ikke med knær nedi. Om det mot formodning ikke skulle være en bløff, må hun være blant landets desidert mest trente kvinne. Vektløfter eller diskoskaster, kanskje.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Så 5 er ikke så ille likevel det da? HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Om hun er yrkesmilitær er det jo ikke så vanvittig utrolig da.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Tar ikke armhevinger mest på brystmusklaturen da?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Jeg vil si at 5 er veldig lite. Da jeg jeg var aktiv håndballspiller - dog meget langt ned i divisjonene - klarte jeg vel et sted mellom 30 og 40 (med strake ben). Nå er jeg veldig utrent og klarer vel kanskje 15-20 på gode dager.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Synes alle kvinner burde klare 10 strake, og da imponerer man ikke heller, men greit nok. Over 30 synes jeg er bra.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Nåja, også på armmusklene. Det har ihvertfall jeg merket godt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 Over 30 er eksepsjonelt bra, selv for en mann. Eller sjekk på "Aktiv trening", hvor det ligger en test (beregnet for menn, riktignok).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 De aller færreste er håndballspillere, så du kan ikke framstille 30-40 som noe normalt, ikke engang opp imot 20.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #14 Skrevet 28. september 2010 Jeg er ikke spesielt godt trent, men var best i armhevninger i klassen på vidregående, da tok jeg 17 med strake armer og brystkassa nedi gulvet. Det beste jeg har klart er 30 - da slo jeg for første gang faren min, noe han ble mildt sagt sjokka over:) I
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #15 Skrevet 28. september 2010 Blir litt oppgitt av svarene jeg. Ser ut som om noen her har trent masse og mener alt under 30 er dårlig, mens andre mener at disse overdriver, men svarer ikke på hva som da ER normalt. Før klarte jeg ikke noen armhevninger med strak kropp, så 5 er bra for meg, men skal for all del ikke påstå at det burde imponere noen Bare lurte på hvordan jeg lå an i forhold til gjennomsnittskvinnen som da altså verken er yrkesmilitær eller topptrent håndballspiller. HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #16 Skrevet 28. september 2010 Det er vel knapt noen som vet hva gjennomsnittet ligger på. Hver enkelt kan jo bare svare for seg. Men, som sagt, på "Aktiv trening" på nettet finnes det en test, men er dessverre beregnet på menn. Der får man svaret på hva som bør være normalt i ulike aldersgrupper.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #17 Skrevet 28. september 2010 Var mange år i militæret, men ikke yrkesmilitær. Jeg trener masse, både styrke og løping. Ingen friidretssutøver/dico, så kraftig er jeg ikke :-) Men store markerte armer har jeg og får kommentarer av ukjente når jeg går i korte topper. Ser nesten ut som Bjørgen, som sikkert også tar 60 pushups. Ikke så gøymed kommentarer akkuart, men elsker å trene. Om jeg ikke er stolt av armene, så er jeg stolt av sixpacken :-) Heller ikke alle jenter som tar hangups, men jeg tar 15. Så ja, jeg er godt over snittet sterk og slår de fleste guttene på det også. Veier 64 kg og er 171 høy, så generelt sett veldig stolt av kroppen mi :-) Hilsen hun som har tatt 60 pushups.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #18 Skrevet 28. september 2010 Hei Hi:) Jeg syns 5 er bra,jeg. Men så skal jeg innrømme at jeg er av de som ikke klarer mer enn en og nesten ikke det. Får det bare ikke til. Men som hun oppi her sa; jeg har nok ikke så god fysikk heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå