Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Har en på 6 og en på 2 1/2 år. Minsten har akkurat oppdaget tv, så det går i en film. Så nå merker enn at det er to om tven. Som da må deles ut i fra hva de har lyst til å se. Ser jeg må begrense tv og spill i perioder hvor enn er mye inne. Hvor mye ser deres barn?
Snuppa! Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Maks en halvtime i ukedagene, får lov å se litt mer i helgene.
Bubba75 Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Har to jenter på 2 og 5 år. De ser vanlig barneTV kl 18, men den eldste liker å se Superquiz og får lov til det hvis hun vil. I helgene ser de TV om morgenen og. Kanskje en time. Til nå har hun på 5 år fått spille dataspill så mye hun ønsker, men da har det stort sett dreid seg om en ettermiddag i uka. Ser nå at hun spør oftere, så vi bør få noen rutiner på hvor lenge hun får lov hver gang. Vet at de vel ser mer enn det eksperter anbefaler, men syns ikke de ser sinnsykt mye heller.
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Jenta mi er 21 mnd, og hun ser bare DVD:-) Da er det maks én episode, enten Drømmehagen eller Noddy:) Dvs maks en halvtime... Og det er ikke hver dag... Dersom hun er syk, har det blitt noe mer! Her er det ingen eldre søsken, da... Tror det er lettere å kontrollere det da, egentlig:)
rampete robin Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Hun på 6 år får se på tv om morgenen i helgene kl 08. Da står den på til kl 10, uten at hun ser hele tiden. Deilig barnevakt for oss, så slipper vi å stå opp med en gang... På kveldene ser hun kanskje på barnetv, ellers er det Pusur fra kl 1855 til 1920. Han på litt over 2 år har akkuart oppdaget TV og kan se litt på barnetv på kvelden. Litt Nintendo, men ikke hver dag. Kun korte sekvenser på den. PS3 kun når det er besøk.
3småtroll♥ Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Her har vi barn på 6, 7 og 2 år. Blir jo ikke samme tingene de vil se på, men her det så stor forskjell at det ikke blir noe problem heller:) Minste ser på barne tv før han legger seg. I helgene hender det at tv står på etter frokost hvis vi er oppe tidlig og må drøye litt før vi går ut og vekker hele gata;p Jentene ser faktisk ikke på tvhverdag mer. De er ute å flyr og når de da er hjemme i halv 7-7 tiden så bruker de så lang tid på å dusje og spise at de skal legge seg etter det;) Men de dagene de er hjemme ser de på 1-2 programmer så alt fra 20 min-3 kvarter ca. Untaket her er helger- da hender det at vi leier en film på lørdag og på fredager ser de på x-faktor fram til nyhetene:) Ds eller data spiller de heller ikke på hver dag, men når de gjør det så er det maks en halv time.
lille sprelle Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 2,5åringen får velge mellom bok eller "barnetv" på kvelden. Vi har elias osv på dvd og da får hun se en episode (10-20 min ca?). Forøvrig er tv-en av når hun er våken. I helgen kan det hende hun får se en gang ekstra hvis det passer sånn.
Simply Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 De ( 2 og 4 år ) ser på Fantorangen og barne-tv hver dag, ikke alltid de følger med men den står i hvert fall på. Dvs 1 time hver dag. I helgene setter vi på nrk-super når de står opp, da ligger de i senga vår og ser på litt også ser de litt mens de spiser frokost. Ikke alltid det blir barne-tv på kvelden i helgene da vi gjerne er borte, så det blir 1-1,5 time i helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå