Gå til innhold

Servering i dåp

har både jente og gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å ha barnedåp etterhvert..

Kan man bare servere kaffe og kaker?Eller må man ha mat?

Skal vel ha dåpen her hjemme og har liten plass.

Kommer ca 16 personer.

tenker også på økonomien...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hver enkelt kan bestemme hvilken form for selskap en skal ha etter barnedåp. Og jeg tror også det blir bare mer og mer vanlig at de store selskapene byttes ut med mindre og ikke så høytidelige selskap. Jeg har vært i selskap arrangert på fancy restaurant, 4retters middag og kakebord så langt som øyet rekker. Og jeg har vært i barnedåp med påfølgende spleisefest! Begge like trivelige:)

Til vår datter hadde vil koltbord og kakene hadde gjestene med seg. Kake og kaffe er ok:) Men om dere vil kan dere jo servere snitter eller gryterett eller noe? Det blir jo ikke så dyrt?

...Hvis alt går som det skal, blir det nok barnedåp på sommeren for oss denne gangen. Da hadde det vært stilig om vi kunne fått til grilling og hageselskap:) (ja, så lenge været tillater det:))

...nå har jeg bablet i vei her, men det jeg egentlig ville si; en trenger ikke tenke tradisjonelt:D

Lykke til!

Skrevet

Vi skal ha vår barnedåp hjemme hos foreldrene mine, der er det plass til alle inviterte, og er strålende fornøyd med det. :)

Dersom vi skal ha mat skal vi rett og slett servere snitter og i tillegg lage noen karbonadesmørbrød, eller betale en herlig nabo for å lage en nyyydelig betasuppe som er helt fantastisk.

Når det gjelder kaker og kaffi skal jeg spørre noen tanter og kusiner om de kan ta med en kake hver. Min mor skal også bidra med litt kakebaking og i tillegg har jeg verdens herligste samboer som elsker å bake!! Til sammen blir det et koldtbord av fantastiske kaker!! :D

På denne måten gjør vi det billig og greit (har ikke verdens beste økonomi heller). Det viktigste er at det blir en koselig dag for å feire gutten vår med mennesker vi er glade i...!!

Det var litt babling fra meg også! ;)

Skrevet

Takk for fine svar dere.Greit å høre litt hvordan andre gjør det!!

Flere??

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi skal ha koldtbord og kaker etterpå, MEN......-vi får besøk langveisfra i forbindelse med dåp. Samt at de to svigerfamilien vil hilse på hverandre for første gang (selv etter 6 års samboerskap), så derfor serverer vi mat.

Hvis ikke kunne jeg tenkt meg å bare ha hatt kaker.

På den måten slipper man unna etter et par timer også :)

Svigerinnen min og familien hennes falt nesten av stolen over hvor voldsomt dåpen til mine tantebarn ble, og der var det kun servering av spekemat og kaker etterpå. Det var ikke de vant til.

De bakte en bløtkake, og kun de nærmeste ble med hjem. Slik var tradisjonen der. Når svigerinnen min konfirmerte seg fikk hun et smykke av moren og faren, og et av besteforeldrene. De spiste marsipankake og feiringen var over.

Noen er vant til litt enklere former enn andre, men ingen av de er mer riktig eller feil enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...