Gå til innhold

Føler meg lurt.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde virkelig at vi skulle klare å bli sammen igjen. Men bf har fått ny kjærste. Jeg har funnet ut i etterkant at de allerede ble sammen i fjor sommer, mens vi fortsatte å dra på helgeturer/skitur sammen, lagde mat sammen... riktignok som venner men sammen med våre barn, snakket sammen hadde det gøy sammen lagde ferieplaner sammen. Jeg trodde at det var en forsiktig måte å bli kjent med hverandre igjen og nøste opp i det som gikk galt. Noen dager ringte han 4 eller 5 dager bare for å prate litt. Det er ikke noe en gjør bare, eller?

Faktisk var det alltid på de helgene han hadde barna aldri når de var hos meg og han hadde "fri" - men det skjønner jeg bare nå.

Den nye dama flytttet ut fra mannen sin i sommer og da fortalte han at han var sammen med noen. I sommer reiste han på ferie med hun mens jeg hadde ferie med barna og i de uker han hadde "ferie med barna" var de mer eller mindre hos hans foreldre.

 

Han vil har halvparten av høstferie, han vil at barna skal kommer til han allerede 23 des - selv om det er i min uke etc.. men hvis det er noe jeg skal på så passer det aldri.

Ja, jeg er lei meg. Jer er sur også. Ikke fordi han er forelsket i en annen, men fordi han løy til meg. Jeg føler som han hold tett kontakt i tilfelle hun ikke skulle forlate mannen sin. Jer er lei meg fordi han fortalte om hvor viktig vennskap mellom oss er for han, men som det ser ut bare når han har fordeler ut av det...

 

Har der eopplevd noe lignende. Er vel ikke unormalt å oppdage helt andre sider av et menneske. Jeg takler det svært dårlig.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei fire_små_troll

 

Jeg tror jeg ville følt meg ganske lurt også med den situasjonen du beskriver. Ja, ganske sint faktisk. Kanskje ville jeg slitt med å prøve å ikke bli bitter også. Ikke noe lett utgangspunkt for samarbeidet om barna videre å ha blitt lurt. Jeg ville prøvd å handle klokere overfor barna enn eksen har gjort.

 

Jeg tror også du har rett i at du ble holdt "på gress" i tilfelle det ikke skulle bli noe videre med den nye dama til din eks. Det er surt når man ser tilbake, og tenker man skulle lest tegnene til at han traff en annen. Det er sårt for en mor når en eks som man har felles barn med, velger en ny dame. Kanskje gjør det det enda sårere for deg når det har fungert på et vis å være venner og være sammen om aktiviteter for barna. Og så blir det ekstra rart å oppdage at han også har prioritert vekk samvær for å være med den nye dama. Hvor interessert er hun egentlig i barna når kjæresten hennes velger å sette vekk barna sine for å være med henne ? Er det for å gjøre henne fornøyd at han har latt barna være hos farmor og farfar når barna skulle hatt ferie med han ?

 

Eller har han bevisst holdt barna unna den nye dama for at de ikke skulle røpe at pappa har ny dame, eller er det av hensyn til dem, at de ikke skulle føle seg beklemt, evt at han ikke vil vente med å intodusere barna for nye kjærester før han vet det er et seriøst forhold etc.

 

Når man er i samlivbrudd er blir det fort til at man fortolker den andre mer negativt og det øker konfliktnivået. Jeg tror det er lettere å vurdere hvor bra eller dum eksen sine handlinger er, hvis man heller tenkte seg at det var en venn som hadde gjort det samme, og ba om råd, eller evt at man selv tenkte seg at man traff en ny mann, som man syntes var helt super.

 

 

Skrevet

Hei fire_små_troll

 

Jeg tror jeg ville følt meg ganske lurt også med den situasjonen du beskriver. Ja, ganske sint faktisk. Kanskje ville jeg slitt med å prøve å ikke bli bitter også. Ikke noe lett utgangspunkt for samarbeidet om barna videre å ha blitt lurt. Jeg ville prøvd å handle klokere overfor barna enn eksen har gjort.

 

Jeg tror også du har rett i at du ble holdt "på gress" i tilfelle det ikke skulle bli noe videre med den nye dama til din eks. Det er surt når man ser tilbake, og tenker man skulle lest tegnene til at han traff en annen. Det er sårt for en mor når en eks som man har felles barn med, velger en ny dame. Kanskje gjør det det enda sårere for deg når det har fungert på et vis å være venner og være sammen om aktiviteter for barna. Og så blir det ekstra rart å oppdage at han også har prioritert vekk samvær for å være med den nye dama. Hvor interessert er hun egentlig i barna når kjæresten hennes velger å sette vekk barna sine for å være med henne ? Er det for å gjøre henne fornøyd at han har latt barna være hos farmor og farfar når barna skulle hatt ferie med han ?

 

Eller har han bevisst holdt barna unna den nye dama for at de ikke skulle røpe at pappa har ny dame, eller er det av hensyn til dem, at de ikke skulle føle seg beklemt, evt at han ikke vil vente med å intodusere barna for nye kjærester før han vet det er et seriøst forhold etc.

 

Når man er i samlivbrudd er blir det fort til at man fortolker den andre mer negativt og det øker konfliktnivået. Jeg tror det er lettere å vurdere hvor bra eller dum eksen sine handlinger er, hvis man heller tenkte seg at det var en venn som hadde gjort det samme, og ba om råd, eller evt at man selv tenkte seg at man traff en ny mann, som man syntes var helt super.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...