Gå til innhold

Kjøpe pupper på kreditt. Dumt eller helt greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt tanken på å slanke meg i en fei og ta opp et forbrukslån e.l for å få en operasjon unnagjort, men jeg tenker litt sånn at det kanskje kan være dumt?

Hva tenker dere? Er det greit eller er det dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Jeg har vært i den fellen. Ordna meg med et kredittkort, med max uttak på 10.000. Nå har strevd leeenge med å betale de tilbake. Så i den feller går jeg aldri igjen! Pupper koster vel langt mye mer også!

Skrevet

Selv om jeg har mulighet til å betale ekstra ned og få det fort nedbetalt? Jeg har bare ikke så veldig lyst til å vente lenge. Og jeg vil jo ikke bruke kredittkort, det er jo latterlig dyrt å betale opp til 30% renter på puppene.

Skrevet

Det blr jo uansett dyrere, så lenge du ikke har pengene på konto, og kan betale kreditt regninga med engang den kommer!

Skrevet

Ja det er jo helt sant, jeg skjønner jo den.

Er bare så drittlei av pupper som er så slappe at de sklir ut av bhen med en gang jeg har vært i littegranne bevegelse og det å stå og stappe dem på plass igjen til og med ute i offentlighet. Hvis ikke så er det ekstremt tydelig at det er noe "rart" der. Huff....

Skrevet

Hva skal du stille som sikkerhet for dette lånet? Skal du ofre bilen for de nye puppene, eller skal du stille dem som sikkerhet? Hva om det blir tvangsinndratt pga manglende betaling? kan skje den beste det =D

Dessuten så blir det ikke til å ta opp et lån det her. Det blir et "ta-på-lån" !

Okei... jeg er ferdig... for nå!

Skrevet

Bruk tid på å slanke deg, og spar i mellomtiden. SÅ vil vekttap være varig og du slipper unødvendig gjeld.

Har du jobb så skal du med litt enkle knep lett kunne spare 500 i mnd, med skikkelig tiltak 1000 kr/mnd, og ønsk deg penger til jul og bursdag og du vil være godt over halveis i løpet av et år (med100 kr/mnd spart, og gitt en operasjon til ca 30 000).

Det er MIN anbefaling. Tren og kom deg i god form samtidig, og du vil få det mye lettere etter operasjonen og større sjans for at den er vellykket....Faktisk :o)

Og bruke 2 år på en slik prosess som vil være for resten av livet,- gå sunt og varig ned i vekt og sparing til "belønningen" nye pupper vil være etterpå er da ingenting? Er i utgangspunktet mot operasjoner av forfengelighet,- men tenker nå at hvor går den grensa? FOr plutselig har jeg fått to pupper med stor størrelsesforskjell,- og om det ikke går seg til, evt blir verre, så må jeg kanskje gjøre noe..For den minste pupp vil snart ikke være synlig under genser, mens den største vil,- og med de spørsmål det kan føre med seg.......Har det greit selv med det, men den dag jeg får spørsmål om jeg har måtte fjernet ene puppen, da bers det til operasjon. Har begynt og spare nå, og avventer det hele i 3-4 år,- så får jeg se hvordan de har utviklet seg i løpet av den tid:o) Og jeg er 34, og føler IKKE noe stress med det:O)

Skrevet

Det er definitivt ikke lønnsomt å ta opp lån for en slik operasjon. Og du må tenke på at den effektive renten på et lån er høyere enn den nominelle renten. Du burde heller fortsette å stappe skinnlørvene en stund til og spare opp penger, slik at du kan betale hele operasjonen med en gang. Du skriver jo også at du kan betale ekstra ned på lånet....vel da burde du jo kunne legge av en god slump penger hver mnd, mens du går ned i vekt?

Ved å ta opp lån, blir det dyyyre pupper....og pupper er jo dyrt nok i utg.pkt. Det kommer flere kostnader ved etablering av lån, enn bare renter....etableringsgebyr, termingebyr, renter og renters renter....

Hilsen ei som har ønsket seg nye pupper i 30års gave hos mannen:p

Skrevet

Får sette opp et nytt budsjett nå når inntektene våre kommer til å øke litt fremover, og se om jeg ikke får sjans til å gjøre det om et års tid eller noe. Kanskje bestille konsultasjon en stund før det er aktuelt slik at jeg vet hvilket beløp jeg har å forholde meg til... hi

Skrevet

Jeg mener det beste er å styre unna kreditt uansett. Plustselig kommer det noen uforutsett og pengene du skulle bruke til å betale kreditten, må brukes til noe annet... Ikke mye som skal til før du sitter i fella...

Hvis det er noen en har lyst, for en spare til en har penger nok til det.:)

Skrevet

Kjøpe pupper er dumt, og på kreditt er det veldig dumt.

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp ny rumpe, en veldig spretten en, men betalte kontant.

Skrevet

Jeg sparte noen tusen + at jeg solgte litt ting jeg ikke brukte. Da hadde jeg ca 15 000,- selv. Operasjonen kostet 30 000,- så jeg avtalte et møte i banken og fikk låne 15 000,- av de. Betaler 1000,- mnd på lånet i 16mnd. Koster meg altså kun 1000,- å ha det lånet. Syns absolutt ikke at det er noen stor sum i renter, og syns det var en god måte å gjøre det på. Jeg ville heller ikke vente ett år på å få råd :)

Kjempeglad for at jeg gjorde det!

Lykke til!

Skrevet

Når jeg har lyst på noe vi ikke har råd til, pleier jeg først å prostituere meg for en periode. Da kommer kontantene rekende på ei fjøl, kan du si, og det er bare å kjøpe i vei.

Skrevet

Tusen takk for tips! Har ikke tenkt på å selge ting jeg ikke trenger... Har en god del cd'er osv som vi aldri bruker mer, så kanskje jeg skulle solgt den samlinga.

Jeg får jo litt større beløp inn på konto et par ganger i året også, så da kan det jo være at jeg kan øremerke et par tusenlapper ekstra hver gang også :-) Når det er så galt at skinnflussene ikke passer i topper eller noen som helst bher så blir det så plagsomt at en ikke vil vente. Godt at jeg har en støttende og overbærende mann hehe

hi

Skrevet

Når en idiot stiller et idiotisk spørsmål, så fortjener denne idioten et idiotisk svar. Så derfor.

Skrevet

Deg og dine perfekte pupper om det.....

hi

Skrevet

Har jeg perfekte pupper? Visste jeg ikke.

Skrevet

Hvis du ikke kan se at slike ting kan være et problem for folk som de bare vil få gjort noe med så vil jeg påstå at dine er perfekt i forhold til mine ihvertfall

hi

Skrevet

Gi deg selv feks 3mnd hvor du sparer så mye som mulig, selger unna det du ikke trenger ol. Når du feks vanligvis ville tatt 20min i solarium, så stopper du og tenker - og setter den hundrelappen på puppekontoen istedet. Gjør det samme når du får lyst til å kjøpe deg nye sko, eller når du vil spise ute. Sett det inn på puppekontoen med én gang, så ser du at det lønner seg.

Etter 3mnd så går du i banken og får en fin avtale på lån på resten av summen du trenger :) Et lån på feks 15 000,- er jo ingenting! Alle får det. Hvis du har råd til å betale ned på 6mnd feks, så betaler du nesten ingenting i renter heller :) En kundekonsulent i banken finner det lånet som gir deg best utbytte. Jeg fortalte hva jeg skulle bruke pengene på, men fikk et "etableringslån" eller noe slik som ble en god avtale :)

Latterlig at du får så mye negative svar her. Folk tar opp lån til alt mulig dritt. Puppene har du resten av livet, og gjør noe for deg personlig. En god investering i mine øyne :)

Jeg har ønsket meg pupper i årevis. Var så lei, så bestemte meg bare pluselig for at "Nå gjør jeg det" :) Go for it! Du fortjener det!

Hilsen anonym som selv tok på 15 000,- i lån for nye pupper :)

Skrevet

Det er ikke dumt å spandere på seg noe man virkelig ønsker seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...