Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Hei På UL ble terminen flyttet fram 3 uker, gikk altså fra uke 19 til 22. Jeg kan ikke forstå dette. Nå har jeg 40 dager igjen og føler meg absolutt ikke høygravid. Har vært "liten" hele tida, men ikke under normalen. Jeg tror kanskje jeg er kortere på vei, og syns det er dumt hvis jeg må gå lenge over termnin og bruke permisjonstiden når jeg egentlig er i form til å jobbe mer. Jordmor sier at UL terminen er den som stemmer, men de kan vel gjøre feil de også? Noen som vet hvor sikker den er? Bør jeg ta en privat UL bare for å sjekke?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Jeg ble flyttet frem en uke og babyen kom enda en uke før der (altså 1 uke før ul-termin og 2 uker før mens-termin) I de fleste tilfeller så stemmer ul-termin og hos noen stemmer det ikke. Den som lever får se;)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Du kan ta en privat ul for din egen ro sin skyld, men det skal mye til for at de endrer på terminen fastsatt ved ordinær ul.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Jeg hadde UL i uke 3. Og embryoet tilsvarte 3 uker. Regnet meg tilbake og det stemte for befruktning. +/- noen dager. samma med ul i uke 6 og 12. Ordinær UL flyttet seg en dag fremover. Huska at selv om du tror du har hatt eggløsning den dagen og samleie den dagen betyr ikke det at du har blitt befruktet den dagen. Eggløsning kan være forsinket spermen kan leve opptil 7 dager. Spermen kan bruke noen dager på å svømme opp kanalen egget kan feste seg seinere en 1 uke etc etc etc.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Ja, du kan jo ta en privat UL Lykke til. Jeg fødte mye nærmere menstermin enn UL termin.
Gjest ->>- Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 En ultralydtermin er statistisk sett sikrere enn menstermin, og en ul-termin tatt tidlig i svangerskapet er sikrere enn en som tas sent. Terminen fastsettes ved at de måler mage, hode og lårbein på fosteret og ser hvilken gestasjonsalder disse tilsvarer. Det skal godt gjøres å bomme mye på alle disse målene, men dersom du venter et stort barn kan det forskyve termin littegrann. Tre ukers forskyvelse får man definitivt ikke fordi ungen er litt stor - da er det langt mer sannsynlig at menstermin ikke stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå