Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Frøkna er 12 uker gammel. Spiser voldsomt mye syns jeg, en gang i timen ca. Vi har økt mengden, men allikevel vil hun ha mat en gang i timen. Så jeg lurer på, når begynner man med grøt?!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Den nyeste forskningen jeg har hørt nå er at barn bør få fat føde (Most mat) alerde 3 uker gamle. Star med litt poteteter med litt usaltet smør og og kanskje noen urter som oregano eller persille. Tilsett flere grønsaker etterhvert. Gullerøter brokoli. Jeg tror sikker du også kan beynne å gi tynn grøt. Men vær våken på barnets reakjon på den nye maten. Alle barn er forskjellige, og dette finner du best ut selv.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Når du sier "vi har økt mengden", betyr det at hun er flaskebarn? Flaskebarn skal helst starte med grøt når de er fire måneder gammel. Det er fordi de trenger å få mer jern (grøtene er ofte tilsatt ekstra jern). Noen starter litt før dette, men det bør man vel snakke litt med hs om. Det handler jo litt om hva disse små tarmene tåler. Start med små smaksporsjoner på dagtid, så får du evt magetrøbbel på dag/ ettermiddag og ikke i løpet av natta. Så kan du flytte det måltidet til kvelden, eventuelt gi både dag og kveld (det gjorde jeg da magen til snuppa klarte seg helt fint). Barn som fullammes begynner som regel med grøt ved seksmåneders alder. Men også her har jeg hørt om noen som har startet før, rett og slett fordi barnet ikke er fornøyd og mor kanskje har litt lite melk.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Puppene var lite villige og tørrla seg, så hun er flaskebarn ja. Er det for tidlig å prøve litt tynn grøt laget med mme allerede nå? Det er førstemann og jeg har ikke så mange jeg kan spørre om slikt. Googler litt rundt men er så mye forskjellige fasiter, så jeg blir så usikker. HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Jeg begynte med grøt da hun var 3 måneder (hun er også flaskebarn). Begynte med smaksprøver til kvelds og økte etterhvert. Da hun var 4 måneder spiste hun nesten en posjon grøt til frokost og til kvelds. Du kan fint begynne med grøt nå. Gi smaksprøver og øk etter behov
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Hallo?? Fast føde når de er 3 uker?? Du mener vel 3 mnd?
tine0810 Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 vi begynte med små smaksprøver da mini var 5 mnd, og ga litt mer fast fra 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå