Gå til innhold

Til dere med barn som har tv på rommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker nå på barn, ikke tenåringer.

Ser flere og flere lar barn, spesielt når de begynner på skolen, får egen tv på rommet. Hvorfor? Er det så vanskelig å dele på en tv i stua? Eller må dere ha tv'en deres i fred sånn at dere får sett det dere vil se selv og sender barnet alene inn på rommet for å se barnetv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har ikke tv, men PC på rommet. Der kan hun se film, tv eller spille dataspill.

Vi har gjort det slik for hun (les: vi) skal få en rolig start på morgenene i helgene. Når hun står opp får hun lov å sitte med dataen på rommet, det er en rolig start på morgenene i helgen. Hun bruker ellers ikke dataen noe særlig.

Vi har soverommene 2 etasjer ovenfor stua så vi vil ikke sende henne ned alene, det er da veldig praktisk med data på rommet.

Vi ser aldri barnetv hos oss, men ser gjerne litt tegnefilm med barna før leggetid. Ofte sitter jeg med laptopen i fanget når de ser på tv....

Jenta mi er 5 år.

Skrevet

Min datter på 6 har hatt tv på rommet siden hun var 3. Den er ikke tilkoplet antenne,kun dvd spiller. Så om hun vil kan hun se film i fred helgemorgener,er hun syk kan hun ligge i senga og se film, har vi voksne besøk kan hun se film på rommet om hun vil.

Det blir ikke mye brukt,men vi hadde ekstra tv og spiller.Hun ønsket seg det så hvorfor ikke?

Det er ikke slik at hun ikke får se tv eller film i stua sammen med oss voksne (barnefilmer seff),men hun har ett alternativ hun kan velge om hun vil.Og så slipper jeg å se/høre barbie filmen for den hundretusende gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...