Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Det er helt umulig å få i han grønnsaker. Det eneste jeg får i han er Litt potet. Av frukt spiser han rødt eple og banan, ingenting annet. Ikke bær. Før kunne jeg blande grønnsaker i sauser osv, men det spiser han ikke lenger. Han spiser heller ikke maten om jeg krydrer med urter, for da er grønt på maten. Han spiser rett og slett INGENTING som er grønt!! Dersom jeg sier at han må smake, så brekker han seg. Hva skal jeg gjøre? Føler jeg har prøvd alt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Det går over Fortsett å være på tilbudssida.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Ikke nødvendigvis at det går over... Jeg kjenner en som har vært sånn hele livet (sykt) og spiser i dag ingen frukt eller grønt (voksen mann på 25 år).... Han har alltid vært slik som du beskriver sønnen din, bare at han ikke kan spise saus eller noe annet da. Tørt kjøtt og pommes frites f.eks. er jo favoritten.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Han er forresten snart fem. Og har holdt på sånn siden han slutta og spise most mat, så det begynner å bli noen år :/ han får de grønnsakene vi har på tallerkenen hver middag da.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Gi han alltid muligheten til å spise grønnsaker, men uten å presse han. F.eks. kjøttkaker, potet og en kokt gulrot ved siden av. Ros han når han smaker, men ikke lag noe nummer ut av det om han ikke rører grønnsaken. Jeg er overbevist om at min "angst" for å spise fisk bunner i at jeg ble presset til det når jeg var liten. Det ble rett og slett et for stort fokus på fisk, og jeg utviklet da en slags "angst" for fisk.. Brekker meg den dag i dag når jeg smaker på kokt fisk. Så det er viktig at du ikke gjør det til noe voldsomt at han ikke vil prøve grønnsaker..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Har du prøvd å kutte opp frukt og lagt det på en tallerken litt pent dandert?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Huff, kan se for meg at det er sønnen min om 20 år! Håper ikke det da! Gutten min spiser bruk saus da, det er vel det eneste. HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Jeg gjør ikke det. Vi har en regel om at det ikke er lov å si at man ikke liker noe uten at man har smakt, og det er også guttungen nøye med Han får alltid grønnsaker på tallerkenen, men jeg presser han ikke til noe.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Ja, har prøvd det. Han spiser som sagt eple og banan, men rører ingenting annet. HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Min datter var delvis slik som dette.. Ville ikke spise noen andre grønnsaker enn mais Hun har desverre fått mine gener og jeg har sett tendensene til at hun kan utvikle et vektproblem. Noe jeg virkelig ikke ønsker og er opptatt av at hele familien skal ha et nogenlunde sunt kosthold. Og i sommer skjedde det noe merkelig....hun begynte å spise alt og da mener jeg ALT av grønnsaker Jeg har heller ikke gjort noe stort ut av at hun ikke ville spise, men har prøvd å få henne til å smake. Nå er hun selv blitt veldig opptatt av at mat og det man drikker skal være sunt for kroppen hennes. (Ikke på et hysteri nivå på noen som helst måte) Jeg begynte å tenke tilbake på hva jeg synes var artig når jeg var liten og kom da på hvor gøy det var å være med mamma og pappa på butikken og få plukke alskens grønnsaker i kurven min Dette elsker min datter også og når vi kommer hjem får hun være med på å kutte opp en del av grønnsakene. Slik fattet hun i allefall interesse for frukt og grønnsaker Etterspørselen etter godterier, is og brus er også gått drastisk ned Håper du finner en artig metode som fungerer på din gutt! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Takk! Så flott at datteren din har begynt å spise grønnsaker! Håper min gutt gjør det etterhvert også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå