mammamus Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Vi byttet barnehage til minstejenta pga den nye er nærmere hjemmet, og det går barn der som hun skal gå i klasse med når den tid kommer. I den forrige barnehagen hadde vi barn i 6 år, og var mer enn storfornøyd. Det var svært tydelig at de ansatte trivdes på jobb, de var imøtekommende og oppmerksomme. De tok alltid imot barna om morgenen, og tok de med seg inn om de begynte å gråte når mamma/pappa måtte gå. Vi følte at vi hadde en utrolig kjemi med de ansatte, og de var oppriktig svært opptatt av barne. Følte at jentene mine ble virkelig sett hver dag. Altså; enenste grunnen til at vi flyttet barnehage var logistikk og fremtidig klasse tilhørighet.Bestevenninna fra gamlebarnehagen flyttet også over, men den relasjonen er på/av på 3 åringers vis:) Jenta gir ikke uttrykk for at hun ikke har det bra, og det er mulig problemet er mitt. Men jeg føler ikke den samme tilstedeværelsen i den nye barnehagen blant de ansatte. Den har et godt rykte på seg, med stabil personalgruppe, men det virker ikke som at de har det kjekt på jobb.Det er en helt annen stemning i den nye barnehagen. De tar seg ikke tid på samme måte til barna og jeg føler ikke at barnet mitt er sett oppriktig- bare registrert liksom. De tar ikke med barna inn fra gangen heller, så datteren min blir litt rådvill innemellom. jeg vil at de skal ta henne med seg inn i avd når jeg går. De jeg har snakket med sier jeg må gi det litt tid, og ikke være så vanskelig- men jeg synes ikke det er noe kjekt å levere barnet der når jeg opplever det slik. Må jo si det til dem, men jeg blir sikkert oppfattet som mamma fra helvete....... Noen synspunkter anyone?
neste*gang Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 men har du byttet fra småbarnavd. til storbarnsavd.? Syns det er stor forskjell på hvordan hverdagen er i de to. du vet jo du har en barnehage å sammenligne med så du var strålende fornøyd med, hver barnehage har sine "ting"... kanskje lurt å ta en liten prat med personale om "start" problemene og spør om rutiner de har om morgenen/dag osv.. Det beste er at både barnehagen blir kjent med din unge og du blir kjent med barnehagen. Jeg flyttet barnehage for min når han var 3 år. Vi kom til en barnehage ungen stortrivdes. Vi flyttet i tillegg kommune så vi flyttet ikke bare pga. av barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå