ღhælgelainnღ Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Har merket en forandring i språkbruken til gutten vår og hvordan han svarer oss på. Han blir 7 år nå i høst. Spesielt jeg blir besvart på en frekk måte, men det hender også at han slenger ut en del kommentarer til faren sin. Senest i går da jeg diskuterte en sak med han, svarte han meg med "hold kjeft". Da fikk jeg skikkelig hakeslepp. Hvis han f.eks. maser om at han vil ha noe og jeg svarer nei, svarer han ofte tilbake med slemming osv. Vi tok han for oss i går og hadde en alvorsprat med han. Da kom han tilbake til meg og ba om unnskyldning. Men jeg er sikker på at dette vil skje igjen. Når vi ber han om å f.eks. kle på seg om morgenen, rydde på rommet sitt, eller hjelpe oss med andre småting, er han oftest uvillig og blir sittende lenge før det skjer noe. Vi maser og maser og bruker masse tid og energi på dette, spesielt om morgenen. Jeg merker at lillesøsteren hans på 4 1/2 år har begynt å ta litt etter han. Hun svarer også noen ganger at vi er slemme osv. Men hun er i det minste flinkere med å kle på seg og gjøre det hun blir bedt om. Jeg opplever at han lærer mye ord og uttrykk på skolen/sfo. Banneord, groviser osv. Er vel ikke stort vi kan gjøre med det, annet enn å prøve å forklare han at dette er galt og ikke er noe tøft av han å gjøre og si. Har også tenkt å snakke med læreren og kanskje få noen råd der. Har inntrykk av at han har veldig respekt for læreren sin og andre voksne på skolen, mens det er vi foreldre som får merket det etter skoletid. Tenkte kanskje det var flere foreldre her inne som opplever lignende med sine skolebarn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå