Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Som et bevisst valg. Vurderer at mine barn skal bli vegetarianere men at de fortsatt skal være fiskespisere. Er vegetarianer selv og er skeptisk til at de skal spise kjøtt....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Så mye proteiner osv som barn i vekst trenger så bør du være knallgod på kosthold og hva ulike matvarer inneholder for å greie å sette sammen et vegetarisk kosthold som ikke skader dem. Mennesket er faktisk utviklet for å spise kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 UTROLIG egoistisk hvis dere lar barna bli veggiser!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Mine barn elsker bønner så det spiser vi masse av. Ellers har jeg linser i gryteretter og lager endel middagskaker med nøtter i. Går kjempefint å være vegetarianer å barn! Vi spiser forresten fisk.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Hvorfor er du skeptisk til et allsidig kosthold, bare fordi du ikke vil spise kjøtt? Vi er faktisk kjøttetere, vi mennesker. I tillegg til alt det andre vi spiser. Som bjørnen, som også spiser både grønt og kjøtt. Og jeg vet at det er UTROLIG krevende å klare å dekke opp for manglende kjøtt i kosten. Spesielt hos barn. Jeg har et barn som i starten virket som den fødte vegetarianer, og det var ikke lett i hele tatt. Heldigvis har dette bedret seg, men hun foretrekker fortsatt fisk fremfor kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 På hvilket grunnlag kan du si at vi mennesker er kjøttetere anonym 09.26? Vet du at det er dokumentert at mennesker som spiser vegetarisk og ellers lever sunt lever lengre enn andre?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Jeg har sett det motsatte konkludert,nemlig at vegetarianere i gjennomsnott lever litt kortere enn de som spiser kjøtt. At mennesker er kjøttetere kan man se på tennene og på det faktum at vi faktisk kan fordøye kjøtt. Det finnes sikkert noen grunner til ikke å spise kjøtt og jeg tviler ikke på at det er mulig å sette sammen et bra kosthold uten, spessielt når man spiser fisk, men jeg synes man skal ha en veldig god grunn til å ta det valget på vegne av barna sine. At de ikke spiser kjøtt hjemme er en ting, men når de begynner å spise oftere hos venner kan det bli ubehaglig for dem. Det er ikke så morsomt aldri å kunne spise det samme som de andre i fødselsdager, aldri å kunne bli med andre hjem etter barnehage eller skole for å spise middag, ikke å kunne spise al mat når de har skolekjøkken osv. Jeg ville også bekymret meg for om de selv ville kunne sette sammen et godt nok kosthold når de blir tennåringer.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 http://current.com/1nm474c http://www.sdada.org/position.htm Andre gode grunner er miljøhensyn, det syns jeg veier tungt! Ellers går det jo an å praktisere vegetarisk kosthold hjemme og la ungene spise det de får når de er på besøk! Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Selvfølgelig er det mulig. Det kommer jo bare ann på hvor streng man er. Jeg er helt enig i at vi bør spise mindre kjøtt, blant annet av miljøhensyn, men jeg tror ikke det er noen god idee å kutte ut alle animalske produkter. Om noen likevel velger å gjøre det går det jo også bra så lenge de harsatt seg skikkelig inn i hva de må spise i steden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Nå viser de linkene ikke til noen undersøkelser, bare til omtaler, så jeg kan ikke uttale meg direkte om dem. Det jeg imidlertid har lest er at det er riktig at vegetarianere som regel lever lengre enn normalefolkningen, men hvis du tar høyde for at vegitarianerene oftest lever sundt eller også, men minimalt medrøyk og alkohol, mye grønsaker, relativt mye mosjon osv virker ikke det at de ikke spiser kjøtt posetivt. Det som er positivt på helsen er den totale livsstilen. I forhold til aventistene vises dette blant annet ved at mormonerene så vidt jeg vet har omtrent lik helse som adventistene, og despiser kjøtt, men lever ellers delevis på samme måte. Det er mye bra ved å være vegitarianer, men deter ikke noen mirakelkur i seg selv.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Er selv vegetarinaer, men barna mine er ikke det. I praksis er det sjelden kjøtt til middag, men de får spise det de vil når vi er på kafé eller på besøk, og får ofte kjøttpålegg på skivene. Synes ikke du skal høre på de som mener det er egoistisk og uansvarlig. Hvir du har vært vegetarinaer en stund har du sikkert god kunnskap om hvordan du sørger for et fullverdig vegetarisk kosthold. Pass på proteinene, så klart, og jern og B12. Men et alternativ, som kanskje gjør livet litt enklere for dere når barna begynner å gå i bursdagsselskaper osv (her serveres alltid pølse), er at barna ikke nødvendigvis er faktiske vegetarianere når de er på besøk.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 http://www.healingcancernaturally.com/vegetarians-live-longer.html
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 Husk at unger ikke skal spise nøtter før de er 5 år.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #14 Skrevet 28. september 2010 Det er det jo delte meninger om!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #15 Skrevet 28. september 2010 Da er du ikke vegeterianer!!! ARG!! Da spiser du bare ikke kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #16 Skrevet 28. september 2010 Mennesker er egentlig ikke kjøtetere. Vi er planteetere. Men istidene med mangel på planter, har tvunget oss til å spise kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #17 Skrevet 28. september 2010 Jo da men hvorfor har jeg ikke møtt en vegetarianer som ser frisk og sunn ut?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #18 Skrevet 28. september 2010 Når man har de maten er de ikke hele, men knust eller i små biter og såvidt jeg vet er det ikke skadelig da. Det er vel pga faren for å sette dem i halsen det ikke er anbefalt under 5 år.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #19 Skrevet 28. september 2010 Kanskje fordi du har møtt en som ikke har peiling på et skikkelig vegetariansk kosthold? Dessuten avhenger det ikke bare av maten, men av den totale livsstilen om du ser sunn ut eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå