Gå til innhold

Kan jeg ha sopp, og bør man da dra til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er helt umulig å si, men jeg har søkt og lest litt, og lurte bare på hva andres erfaringer er.

Klør en god del i underlivet, virkelig irriterende, og det lukter fort vondt av underlivet, selv om jeg nettopp har dusjet. Har normalt god hygiene, så det må jo være et eller annet merkelig. Har aldri slitt med det før.

Er jeg nødt til å gå til lege med dette? Eller kan jeg bare gå på apoteket og kjøpe Canesten? Hva er det beste å bruke mot sopp i underlivet? Krem eller piller, eller det noe annet? Respetfritt, helst.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vond lukt er ikke synonymt med sopp, men det kan skyldes en ubalanse i pH-verdien, for eksempel etter sex, særlig hvis mannen kommer inni deg. Jeg lukter i hvert fall noe så inn i granskauen jævlig når mannen kommer inni meg, da gjerne i et par-tre dager før det går over. Hvis du opplever at det lukter som råtten fisk, og det ikke går over etter noen dager, kan det være bakteriell vaginose, og da må du til lege for å få resept på medisin.

Sopp opplever jeg som en intens kløe, når jeg har det. Den kommer plutselig, og jeg klør meg til blods på nattene. Det klør og klør, og det svir og det hovner opp fordi jeg klør så mye. Det er litt sånn at sex bare er godt fordi det stiller kløen mens man har sopp :) Da bruker jeg Canesten, stikkpiller+krem (soppen sitter inni skjeden, ikke utenpå, men det er viktig å behandle hele området). Canesten er reseptfritt.

Du kan jo prøve å bruke Canesten og se. Hvis det ikke hjelper, bør du ta deg en tur til legen :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Synes det egentlig er litt pinlig (vet det ikke burde være det, men jeg føler det slik), så jeg vil aller helst slippe å dra til legen. Det lukter ikke alltid like sterkt av underlivet, men det kan fort gjøre det, ja. Det klør veldig mye, hele tiden, så det kan jo høres som sopp... Kanskje det er både sopp og bakteriell vaginose, hm.. Kanskje det fungerer å forsøke slike stikkpiller og Canesten. Takk for svar:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...