Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Og si fra om at hun er en meget farlig sjåfør. I tillegg snylter hun på nav da hun får penger pga helse. Hun klager over veldig vond rydd, tar masse piller med rød trekant på, men kjører bil i pille rus. Hun bowler og rocker med rockering med vekter og jogger. Hun sier selv at målet er å bli uføre og at hun blir det om noen år om hun får det som hun vil. Syns det er tragisk, hun klager å syter så mye for usle 10 000 kr i mnd. Hun kunne tjent mye mer på å jobbet. Håper legen tar fra henne førerkortet, for hun har flere ganger holdt på å blitt påkjørt pga pille rusen. Hun har med seg sin datter på litt over året og det begynner å bli skummelt syns jeg. Om legen sladrer til nav om at hun bowler og gjør ting som i teorien og henne selv ikke går, driter jeg i. Hun kan kose seg med de 10 000 kr så lenge tantungen min er trygg.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Du virker lite oppegående HI......
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Bare måten HI skriver på sier mer om hennes IQ enn søsteren.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Bør vel være barnevernet som kontaktes...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Øhh? Gjør det det? Jeg ville aldri kjørt med mitt barn om jeg hadde tatt 5 forskjellige piller med rød trekant på!! Ville dere??
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Kontakt politiet, NAV eller barnevernet. Legen kommer neppe til å ta førerkortet til din søster på grunnlag av at du ringer og forteller at din søster er sånn eller sånn. Er ikke sikker på om dette er tull eller ikke, da språket og ordleggingen virker påtatt dårlig.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Tantungen min har en fantastisk far som tar henne hver morgen og leverer å henter i barnehagen. Søstra mi ligger til 11-12 hver dag for hu har sååå vondt. I helgene drar hu å bowler. En som har så vondt i ryggen at den må ta veldig veldig sterke piller for det klarer ikke å bowle noen timer etter at det har vært så ille at de ikke har klart annet enn å ligge! De pillene er mye sterkere enn paralgin. Så barnevernet trengs ikke ennå.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Barnevernet trengs hvis din søster kjører bil i pillerus med barn som passasjer. Pillene virker vel da, vet du. Det er derfor hun klarer å bowle, hun går på sterke piller.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Er du lege, siden du er så sikker i din sak? Eller bare synser du?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Er ikke forbudt å kjøre om en har tatt medisiner med denne trekanten. Kun hvis den gjør deg til fare for andre. Har en fetter som gikk på sterke smertestillende, han fikk fint kjøre bil ikke noe problem det.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Jeg sier det igjen: her lukter det innavl lang vei, begrensede mentale evner i hele familien...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Enig med de andre. Du virker lite oppegående hi! Er mange piller man kan kjøre med som har rød trekant på!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 Jeg har blitt operert to ganger i ryggen, og vært syk i mange år. Likevel hendte det at jeg hadde bedre dager som gjorde at jeg kunne være ute blant folk, og kanskje unne meg en aktivitet/cafebesøk. Andre dager lå jeg lenket til sengen i store smerter. Ikke døm folk på den måten. Man føler seg allerede som en belastning for samfunnet, og trenger virkelig ikke mennesker rundt seg som tror man snylter!! Derimot skal det sies at de jævlene som gjør alt for å få uføretrygd (og ikke er syke), er de som er skyld i at de som faktisk ER syke blir mistenkeliggjort!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #14 Skrevet 28. september 2010 Eehmmm.... Synes du skal tenke deg om 2 ganger her. Hvis du ringer kommer du garantert til å angre, tror neppe dette er noe du vil ha hengende over deg. Det er tross alt søstera di! Og en annen ting, det er en STOR sjangse for at du ikke vet halvparten av hvorfor søsteren din gjør som hun gjør. Vil anbefale på det sterkeste å ikke blande deg i dette. Selv im det irriterer deg, så er det uansett ikke noe du har noe med
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #15 Skrevet 28. september 2010 Når HI legger ut innlegg om søsteren sin her på dib og ikke snakker med henne, sier mye. Tror HI er ganske så evneveik...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #16 Skrevet 28. september 2010 Æhhhh? Rød trekant på medisin betyr at man ikke skal kjøre når man har tatt den...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #17 Skrevet 28. september 2010 Hva med og ta en prat med søsteren din først du? kanskje man får kjøre bil selv om man tar de tab.?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #18 Skrevet 28. september 2010 Det er politiet som kan ta seg av folk som kjører i pillerus, ikke leger. Så er det Nav som tar seg av trygdemisbrukere, og barnevernet tar vare på barn som blir utsatt for fare. Hvorfor du skal blande legem inn i dette, forstår ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #19 Skrevet 28. september 2010 Jeg synes det er en god ide å kontakte din søsters fastlege. Det er greit med en skikkelig vurdering av hvilke medisiner hun kan kombinere med bilkjøring. Medisinene får hun utskrevet hos legen så det blir rette innstans (hva får barnevernet gjort med dette tror dere?). Ingen av oss her på DiB ønsker at vi eller våre barn skal havne i en trafikkulykke forårsaket av din søster. Selv om hun kjører uten eget barn i bilen vet man aldri hva man møter på veiene. Dersom DiB-damene har rett i at du er umoden og en forferdelig søster tror jeg nok fastlegen gjennomskuer deg. Han tar nok flere momenter med i vurderingen av sertifikatet enn bare din telefon. Så stå på, ta denne vanskelige telefonen, i det lange løp kan det være til det beste for din søster selv om hun ikke ser det slik i dag.
Cat.68 Skrevet 28. september 2010 #20 Skrevet 28. september 2010 Oi, her var det mye skummel ukunnskap......... Du sier du vil ringe fastlegen hennes for å fortelle at hun kjører bil i pillerus. Definer (rus) i denne settingen er du snill. Medesin med varseltrekant på er ikke enstydende med rus, bare så det er sagt. Er heller ikke noe med at man ikke kan kjøre bil hvis enkelte medikamenter innehar en varseltrekant. LES FORSKRIFTENE, til din søster medesiner før du uttaler deg slik du gjør. Og til sist HVEM trur du skriver ut disse medesinene til din søster????? Du trur ikke han vet omstendigheten rundt hennes situasjon bedre en du?? Du skal ringe Nav fordi hun trener, rokker og jogger med vond rygg?? Vet du hva, dem kommer at rope HURRA, fordi hun gjør da AKKURAT det man bør med ryggeplager, nemmelig at trene og holde seg i bevegelse. Finnes ikke NOE som er bedre for ryggplager en det. Regner med dem heller vil skryte over søstra di, og at det viser til at hun gjør noe for å holde ryggen så god som mulig, til tross for at det muligens fører til at hun må bruke flere piller med rød trekant på.!!! Vettu det kan godt være din søster er misbruker NAV og ikke burde kjøre bil for all del, men formuleringen og innsikten i ditt innlegg gjør at jeg faktisk trur at det er DU som er problemet her og ikke din søster. Sorry.!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #22 Skrevet 28. september 2010 Kolles piller er det da anonym 00:48 ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå