Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 At de som er overvektig, kraftig overvektig og så slanker seg med og legge om kosthold og trener og så går ned i vekt. la oss si fra 180 til 65(at 65 er den vekten personen burde ligge på) vil man da få veldig med overflødig hud? og isåfall hvordan blir man kvitt dette? Mannen sier det kun går med plastisk kirugi, fjerning av overflødig ud. Jeg trodde at når man trener så vil også huden "krympe" eller at man kan trene for og bli kvitt overflødig hud. Mannen sier også at man får somregel ikke dette dekket(oprasjon) om det skulle trengs med mindre man må slanke seg pga blodpropp eller andre ting som er farlig for helsa. Hvem har rett? kan man også trene vekk overflødig hud?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Mannen din har rett. Man kan ikke trene vekk overflødig hud. Slanker man seg veldig mye, som i ditt eksempel, vil det bli mye overflødig hud. Når du trener, blir musklene strammere, men ikke huden. Den kan bare fjernes ved operasjon, men det skal veldig mye til at det offentlige vil dekke en sånn operasjon. Det er jo også veldig vanskelig å få dekket en slankeoperasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Man kan selvfølgelig trene bort noe overflødig hud, men hvis en person går ned fra 180 kg til 65 kg er det totalt umulig å trene bort så mye hud. Og det uansett hvor hardt en prøver. Fra 90 til 70 kg. f.eks. er jo noe annet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Nei, du kan ikke trene vekk overflødig hud. Jeg har gått ned 100 kg selv ved hjelp av trening og omlegging av kostholdet. Jeg brukte lang tid på dette. Jeg har alltid slitt med vekten og hver eneste gang jeg har gått ned litt tidligere har jeg fått overflødig hud. Sånn er bare min hud, den trekker seg rett og slett ikke sammen. Har ei venninne som gikk ned 70 kg samtidig som meg og på henne trakk omtrent alt av hud seg sammen. Så jeg tror det har mye å si hva slags hudtype man har. Dessuten spiller det jo en enormt stor rolle hvor fort man går ned. De som går ned i rakettfart vil alltid få overflødig hud uansett hvor mye man trener. Jeg hadde mageplastikk etter at jeg var ferdig med slankekuren og fikk denne dekket. Har du mye overflødig hud vil du som regel få det dekket selv om du ikke har slanket deg på grunn av ting som er farlig for helsa. Ingen som spurte meg om hvorfor jeg hadde slanket meg eller hvor mye jeg hadde gått ned. Jeg var til konsultasjon hvor de så på magen min før de godtkjente dette. Jeg trenger også en operasjon på armene, men dette må jeg dekke selv fordi det er kosmetisk.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Ok. Veldig ulempe for de som vil gå ned i vekt da som ikke har penger til og dekke for oprasjon for og bli kvitt overflødig hud. Vet jo at om man skal mindre ned i vekt så vil det jo være mindre av overflødig hud. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Som regel må du ikke dekke det selv hvis det blir mye overflødig hud. I alle fall på magen. Vet også om de som har fått dekket operasjon på lår og bryster pga av overflødig hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå