Gå til innhold

Fjernhealing?? Whut? (samme som anonym)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig nysgjerrig på hva dette går ut på, så jeg klistrer denne inn her også jeg..

Ja jeg så ordet i et innlegg lenger nede på siden her..

Hva er det for noe da egentlig? Jeg skal innrømme at jeg tror ikke på verken varme hender, snåsamannen, englene til Märtha, de som "ser" hvor lommeboka til folk er over nettet eller healing, så jeg advarer på forhånd;

Jeg kommer sikkert til å le av fjernhealing også.

Men jeg lurer litt.. er dette som en teletorghealing eller snakker man med en (såkalt) healer?

Er det virkelig folk som bruker penger på at en eller annen fremmed sitter et annet sted i landet og sier "ja nå har jeg sendt gode vibber direkte til ditt problemområde, vennligst vent og du vil merke stor forbedring".

Eller har jeg helt misforstått da?

Jeg er ikke ute etter å starte en krangel/diskusjon om dette, men jeg er klar for det hvis noen mener jeg er helt på viddene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en venninne av meg tror fullt og fast på dette og kjenner flere personer hvor healing virker.

Jeg fikk prøve fjern healing gratis siden venninnen min er jo helt sikker på at hun snakker med døde, kan heale osv.

De hadde da en ring med folk som tror på dette og som kan heale som da sendte meg gode vibber eller noe slikt.

Jeg tror ikke noe på dette men det var gratis og det kan jo ikke skade var min innstilling.

Det hjalp desverre ingenting, men det var da verdt et forsøk

Skrevet

Ja, det er dessverre virkelig folk som bruker penger på sånt.

Synd at jeg faktisk eier etikk/moral, ellers kunne jeg blitt skikkelig rik av å lure folk på samme måte som Snåsamannen, den kongelige koko, etc. jeg óg.

Skrevet

Jeg synes egentlig det fint å ha respekt for hverandre og det vi tror på uten å gjøre narr av det du selv velger å ikke tro på. Hva er grunnen til at så mange har behov for å latterligjøre det de selv ikke forstår eller ønsker å forholde seg til? Det er mange måter å lure andre på,-f.eks i vår materielle verden hvor vi "lures" til å kjøpe en masse vi tror vi trenger hele tiden,-alt kommer jo an på hvilket ståsted og hvilke verdier du selv velger som riktige og viktige. Jeg har selv opplevd mye mellom himmel og jord, men har ikke behov for å overbevise noen andre hverken den ene eller andre veien. Men jeg liker heller ikke å bli latterligjort for det jeg tror på!! Gjør du??

Skrevet

Jeg har null respekt for kjeltringer, og kommer aldri til å ha det heller.

Dessuten er anektodter ikke lik data.

Skrevet

Jeg har null respekt for kjeltringer, og kommer aldri til å ha det heller.

Dessuten er anektodter ikke lik data.

Skrevet

Men hvorfor gidder du bry deg? Kan du ikke bare la folk få bestemme selv hva de vil tro på? Akkurat som at jeg ikke liker fotball og pengemaskinen rundt det,-men jeg gidder da ikke henge meg opp i at andre synes det er helt topp. Er liksom ikke min livsoppgave å sloss mot det jeg ikke bryr meg om selv...

Skrevet

Latterliggjøre? Jeg har da ikke latterliggjort verken deg eller noen andre.. Jeg spurte bare hva som var greien med fjernhealing og hvordan dette praktiseres.

At jeg ikke tror på det er vel fordi jeg tror på det jeg ser, ikke det jeg opplever at folk (der de fleste, hvertfall de i media, virker helt skrullete) sier de "føler" og "kjenner".

Hvis noen kunne vist meg hvordan dette virker og jeg kunne sett at det virker så skulle jeg bøyd meg i støvet og beklaget i massevis. Men så lenge det bare er noen diffuse svar som at "åh, var din far gammel da han døde? Jeg kjenner på luften i rommet at han var ved slutten på livet" når hun som søker kontakt med sin døde far er godt oppi åra sjøl... DA synes jeg at jeg har lov å være skeptisk og le litt av det.

Som Pink... sier over her så er jeg ikke særlig fan av svindlere jeg heller.

Bare nysgjerrig og litt hoderistende over at noenlunde oppegående mennesker bruker tid, penger, energi og håp på det jeg oppfatter som fjas og lureri. Ikke latterliggjøring, men min oppfattelse.

Skrevet

Jeg har god erfaring med en som har telepatiske evner. Han er egentlig akupressør, men kan også "ordne" ting over telefon. Har ringt han noen ganger når jeg er desperat. F.eks sitter med et hylende barn på fanget, og ikke ANER hvordan jeg skal få roet det pga magesmerter, øreverk eller andre ting. Da ringer jeg en telefon, og 5-10 minutter etterpå ligger barnet og snorksover på fanget mitt. Jeg gidder ikke å bruke mye tid på å tro eller ikke tro. Det viktigste er at det virker! Og det interessante er at jeg behøver ikke fortelle hvor barnet har vondt. Terapeuten vet det idet jeg snakker med han!

Et annet eksempel er angående matintoleranse. Jeg tok en test til 3000 kroner som ble sendt til analyse i England. Og fikk svar etter et par uker på hvilke mat jeg bør unngå. Etter noen uker fant jeg en lapp fra "snåsamannen min", hvor jeg under en konsultasjon for lenge siden hadde skrevet ned mat han påpekte jeg bør unnå. Det stemte veldig nøyaktig med resultate fra den dyre testen jeg tok. Så hadde jeg stolt på han litt mer, hadde jeg spart MYE penger.....

Så ja, NOEN har spesielle evner. Men det er nok en del humbug rundt omkring også. Den som vil får prøve, men det nok lurt med referanser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...