Gå til innhold

Feber.....legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 5 år.

Lite eller aldrig syk.

Feber siden fredag.

har vert oppe i 40.

Veldig hovne mandler, vondt å svelge.

Spiser ikke, drikker greit, sikkert 1/2 liter i dag.

+ litt is.

Feberfri på dagtid i dag.

Men feber igjen nå til kvelden, 38,81 nå i rumpa.

Ikke hoste, hes eller noe.

Litt småsnørrete kanskje.

Går dette over eller bør jeg ringe legen i morra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er feberen på vei ned, så er sikkert det verste overstått:)

Så lenge hun drikker mye, tror jeg at jeg hadde ventet med legebesøk:)

Skrevet

ville sett an forma i mårra. antakelig er det halsbetennelse, tenker jeg. mange leger vil ikke gi antibiotika for det, men er det over lang tid, så må en ofte ha en liten hjelp for å snu det..

Skrevet

Ja feberen går jo litt opp og ned da.

Feberfri i dag, frem til barnetv omtrent. Så stigende, 38,8 no i sta.

Bør hun få febernedsettened?

Har altid trodd det var bare ved over 39 jeg.

Skrevet

Jeg tenker ikke halsbetendelse, siden hun ikke hoster, eller er hes eller noe slikt, det er KUN veldig hovne mandler.

Mulig mandelbettendelse?

Skrevet

Ser du at barnet har ubehag, så kan du godt gi febernedsettende. Det er ingen regel på at de må ha over 39 for å få det.

Kanskje greit å gi, siden hun ikke er plaget med feber så ofte, og kanskje har en litt lavere "feberterskel" enn andre:)

Skrevet

Feber er ekstremt skjelden her i huset.

Ubehag vil jeg ikke si hun har, annet enn vondt å spise .

Hun er noe slapp da, men i dag når hun var feberfri var hun i godt humør, og leika seg og sånn.

Men når feberen kommer sigende er det bare sofa og dvd som hjelder.

Skrevet

Målte 38,8 i rumpa no mens hun sov.....bør hun få stikpille tro?

Skrevet

Ville også tippet halsbetennelse. Høres akkurat ut som sønnen min som har hatt dette mye.

Han hoster heller ikke, å er ikke hes når han har halsbetennelse.

Halsbetennelse er veldig vondt. Så om hun har feber i natt, så hadde jeg tatt med til legen i morgen.

Skrevet

Men får de medisin da? Noen sa de hadde sluttet å gi med ved ørebetendelse.....

Men hva får de, kan ikke se for meg at jeg får i henne medisin da....

Skrevet

Så lenge det ikke mer mer feber enn det, å hun sover så hadde jeg ikke gitt smertestillende. Men om hun våkner av ubehag hadde jeg gitt det.

Skrevet

Ørebetennelse?

Hvertfall.. sønnen min hadde halsbetennelse 3 ganger på bare noen få mnd. Han fikk antibiotika hver gang. Men etter 3. gangen sa de at mandlene måtte ut om han fikk betennelse igjen.

Det jeg fikk beskjed om på legevakten første gang var at halsen hans så helt fæl ut. Han hadde ikke feber mens vi var der så da ga hun ingenting. Men hun sa klart og tydelig at hvis han får feber var det rett på antibiotika. Noe han fikk like etterpå.

Du kan også kikke i halsen på jenta de. Kanskje ser du det tydelig selv. Min har i allefall hatt gule klumper og dårlig lukt fra munnen ved betennelse (ikke gult belegg hver gang).

Men du vet jo ikke hva det er, å hun har hatt feber lenge.. Så selv om noen sier at du ikke får noe til henne hadde jeg tatt henne med til en faglig vurdering uansett.

Skrevet

Ja altså jeg skrev ørebetendelse, forde noen jeg kjenner har fått beskjed om at de har sluttet p gi antibiotika ved ørebetendelse, og jeg lyrte bare på om så var tilfelle med halsbetendelse også lissom....

Ja kanskje jeg skal prøve se i halsen hennes i morra.

Feber har hun jo hatt siden fredag ettermiddag, kun avbrutt av i dag formidag.

Og i etterkant av de 3 stikkpillene huin har fått i helga.

Skrevet

Halsbetennelse og ørebetennelse er to vidt forskjellige ting. Ørebetennelse får man sjeldent noe for ja, med mindre det er bakterier som forårsaker betennelsen. Men som oftest er det virus som gir øreverk, å det går over av seg selv. Da må man bare gi smertstillende og nesedråper.

Men ta henne med til legen uansett, hvertfall ring til dem og forklar hele sykdomsforløpet. De vil sikkert ha henne inn så de får tatt en crp hvertfall. Den kan utelukke betennelse. Men når det er feber over 3 dager burde man oppsøke lege.

Skrevet

Det spørs også hvor ørebet er.

Jeg har selv hatt det mange ganger, ikke lenge siden sist.

Er det øreberennelse på mellom eller indre øre kan de gi antibiotika, det er ingen vits i å gi det på en ytreøre betennelse.

Skrevet

Hun var og tisset no.

Jeg målte i rompa, har 39,49.

Ga henne en stikkpille.

Hun har fått utslett, svakt over store deler av kroppen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...