Gå til innhold

Ny madrass til nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på om vi skal kjøpe ny madrass i sprinkelsenga til baby nr 2. Sønnen min er 2 1/2 år og har akkurat fått ny seng.

Det vil si at madrassen er blitt brukt av han i 2 1/2 år. Det har ikke vært noen uhell i form av oppkast og bleielekkasje i senga.

Men så sitter jeg å leser om alle farene ved arving av madrass. Trodde dette gjaldt mer hvis du har arvet en madrass utenfor hjemmet, men virker som det gjelder innenfor hjemmet også. At alle kjøper ny madrass til hver unge.

Madrassen vi har til sprinkelsenga er en jensen madrass kjøpt for 800 kr, så koster jo litt.

Men kjøper selvfølgelig en ny hvis det er det som anbefales!

Hva gjør dere? Går madrasser i arv, eller ny for hver unge?

Setter pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min nr to skal iallefall få arve etter storebror.

Har du link til det du har lest?

Tror ikke vi kan ta til oss alt som skrives der ute

Skrevet

Brukte madrasser er ein faktor som er over representert i tilfeller med krybbedød. Man må tenke at sjangsane for krybbedød er minimal, og om ein minimal risiko går opp bitte litte grann, blir der framleis ikkje ein høg risiko.

La ungen sove på ryggen, uten pute så eliminerer du dei to andre minimale risiki i auka sjangse for krybbedød som allereie er svært låg.

Vi brukte samme seng til begge. Minste gjekk over i baby seng da eg slutta med nattamming rundt eit års alder, før det sov minste i samme seng som oss.

Skrevet

Ang det med arv av madrasser så står det om det på siden til krybbedødforeningen. Det har med at rester av bla gammelt gulp kan avgi gasser som kan spille inn ved krybbedødfaren.

Skrevet

Jeg kommer til å bruke madrassen til neste baby.

Jeg vet at madrassen ikke inneholder gulp eller tiss, den har vært brukt med beskyttelseslaken hele tiden.

Madrassen består også av yttertrekk og flere lag inni som kan vaskes, så kommer også til å gjøre det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...