TwoBoys@Home:) Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Jeg er så usikker på om vi skal kjøpe ny madrass i sprinkelsenga til baby nr 2. Sønnen min er 2 1/2 år og har akkurat fått ny seng. Det vil si at madrassen er blitt brukt av han i 2 1/2 år. Det har ikke vært noen uhell i form av oppkast og bleielekkasje i senga. Men så sitter jeg å leser om alle farene ved arving av madrass. Trodde dette gjaldt mer hvis du har arvet en madrass utenfor hjemmet, men virker som det gjelder innenfor hjemmet også. At alle kjøper ny madrass til hver unge. Madrassen vi har til sprinkelsenga er en jensen madrass kjøpt for 800 kr, så koster jo litt. Men kjøper selvfølgelig en ny hvis det er det som anbefales! Hva gjør dere? Går madrasser i arv, eller ny for hver unge? Setter pris på svar:)
Denishil Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Det anbefales på det sterkeste å skifte madrass mellom ungene da det ikke bare er oppkast og urinlekkajser som skaper et bakteriegrunnlag i madrassen, men generell bruk. Denne bakteriefloraen kan være uheldig for din nye baby og vil fortsette å utvikle seg videre hele tiden. Blant annet krybbedød har vært et tema i forbindelse med arving av madrasser =( Ett alternativ til å kjøpe ny madrass er å benytte Dry sin overmadrass, her får du ett fysisk skille mellom madrassen og babyen din og babyen vil puste inn den rene lufta som befinner seg i overmadrassen, den er forøverig enkel å vaske og holde ren samt enkel å ta med på reise slik at du vet barnet ditt puster inn ren luft =) Jeg har forøverig kjøpt både ny madrass pluss overmadrassen fra Dry.
magica fra tryll Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Her skal vi bruke samme madrass. Lille baby sover også endel sammen med meg i den store senga, der har både jeg,mannen min og flere av barna mine sovet. Da måtte jo den byttes og da, og madrassen i vogna osv osv. har gått en diskusjon rundt dette på anonym-forum om du vil lese flere meninger rundt temaet...
Hera83 Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe ny når den tid kommer. Vil ikke ta sjansen rett og slett.
petrine71 Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Jeg har et tilleggsspørsmål. Når babyen ligger på skinn er det vel ikke SÅ nøye med ny madreass eller?
magica fra tryll Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Det sa jeg også -Meeen kunne visst være farlig å ligge på skinn også....
tine0810 Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Hei, dette lurer jeg også på! I utg.pkt tenkte jeg at lillesøster skulle arve madrassen som storebror har brukt, men er litt i tvil.... Har en fin Dry Kid - madrass....men ja....han har både kastet opp og tisset igjennom noen ganger..... de første 5-6 mnd sov gutten min stort sett sammen med meg/oss i dobbeltsenga, eller i hardbagen sin eller i vugga. Og han fikk ny seng da han var ca 1,5 år.....så madrassen er egentlig bare brukt i ca 1 år, selv om den er 2 år gammel. Hva ville dere gjort? Kjøpt ny? Hva med madrassen i hardbagen? Kjøper man den også ny? Og madrassen i vugga?
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Jeg bytter madrass og overmadrass. Billig nå for tiden så det syntes jeg er en god invistering.
Denishil Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Dry madrassen er den eneste madrassen som har blitt anbefalt kan gå i arv pga at den er delt i to og derfor vestenlig mye enklere å få rengjort skikkelig enn en tykkere skum madrass eller en fjærmadrass. Det er ingenting som sier at du MÅ bytte ut madrassen, men det er ANBEFALT =) Blir jo litt det samme som med mye av maten mange er hysterisk for å spise under svangerskapet, det er anbefalt at du ikke spiser spekeskinke og rakefisk for det KAN være bakterier der som kan være skadelig for barnet. I madrassen KAN det være en bakterieflora som er skadelig for barnet, men det er ikke garantert at det er det. Litt innviklet skrevet kanskje, men poenget er at anbefalinger blir gitt av en grunn og vi må selv velge hvilke risikoer vi vil utsette barnet og oss selv for =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå