Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Jeg er alenemor. Ikke utdannet, bare to år videregående skole. Har null kontakt med barnefar. Får 11 200 kr i OS, 2600 kr i barnetrygd, og 1380 kr i barnebidrag. Står som arbeidssøker hos NAV. Har søkt barnehageplass, men fikk ikke i år. Jenta mi er født november 2009. Inntekten min i fjor lå på ca 100 000 kr. Har jeg rett på dagpenger?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Når du får OS så er jeg litt usikker på om du kan få dagpenger i tillegg.. Men du må hvertfall ha tjent over 113 462 forrige år.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 For å kunne motta dagpenger så må du ha barnepass slik at du kan stille på møter, kurs, jobb el. i regi av NAV. Har du det så kan du søke dagpenger
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Man har rett på dagpenger selv om man mottar OS. OS vil da bare bli redusert i forhold til hva du mottar i dagpenger (dagpenger vil da bli regnet som lønn/hovedinntekt). Men som 22:52 skrev så må du ha tilgang til banepass for å kunne starte med de tiltak som Nav forlanger at du skal tiltre i. Om du har tjent nok til å motta dagpenger er jeg usikker på, men du kan jo lese mer på nav.no. Eventuelt ta kontakt med en saksbehandler hos NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå