Gå til innhold

Når drar dere andre til første lege time??


<3 klar for prinsesse nr2 <3

Anbefalte innlegg

Litt nysgjerrig på når dere andre drar til legen for første sjekk, og når dere evt har fått første time til jordmor???

 

Flere som har bedt om tidlig UL for å bare vite at alt står bra til??

Håper noen kan dele litt informasjon =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde min første ul da jeg var 6 + 0, dette pga en blødning. Også hadde jeg en ny ul da jeg var 7 + 5, den fikk jeg pga at det er IVF vi har gått igjennom og da får man automatisk en tidlig ul.

Jeg hadde første svangerskapskontroll da jeg var 8 + 0.. Det er somregel imellom uke 8 og 12 man har første svangerskapstime hos lege eller jordmor. man velger jo selv. :) jeg tok hos legen nå for at jeg skal til jordmor i uke 12-13. legen min går selv ut i mammaperm til jul. så det blir mest jordmor for meg denne gangen.

dette er iallefall hvordan jeg gjør det. andre har nok sine egne planer. :)

jeg er i dag 8 + 5. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde kontakt med jordmor dagen etter at eg fant ut eg var gravid. dette var for å få bestilt time til tidlig UL, og få time til første kontroll.

fikk da time 14/9, og da var eg etter egen regning 7+3

fikk ny time 5/10

21/9 var eg til UL, og vi fikk da se et bankende hjerte, og en liten skapning på 2,2 cm. var da 8+3, men gynekologen sa at str tilsvarte 8+6.

er i dag (etter egen regning) 9+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg skal til legen 5 oktober, er da 9+6. Slik jeg forstår det så vil stort sett de fleste fastleger ikke ha en inn til første kontroll før i uke 10-12. For meg var det i grunn greit nok, så lenge jeg føler at alt er ok..men gleder meg veldig til å få vært der og fått konstantert av legen at jeg er gravid ++

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene ! Ved sist svangerskap var jeg tidlig, med en gang jeg fant ut at jeg var gravid til legen... Var på en måte godt å bare få det bekreftet med engang. Denne gangen har jeg drøyd det litt, så skal i neste uke, er ca 7+4 da. Tia går så sent....

 

Var det ikke noe problem å få tidlig UL for noen av dere, dere spurte bare ??? Fikk det sis gang jeg også, men det tror jeg fordi jeg hadde så snill lege. Nå har jeg skiftet fastlege, aldri møtt henne før, og i tillegg har jeg en oppfatning av at mange leger holder tilbake med tidlig UL.... Men håper det ordner jeg, har veldig lyst til å vite at alt er bra, og se et lite bankende hjerte! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kontakta lege med engang jeg testa positivt og opplyst når jeg hadde siste mens. Da satte de meg opp på time 7.okt. Da er jeg 8+6.

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med jordmor og slik, men regner med fastlegen hjelper med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til lege da jeg var 6+4

Ingen spesiell grunn, men bare for å komme inn i systemet, og for å ta GU:)

Jordmor skal jeg til den 3 oktober, ultralyd fpr jeg vel i uke 18 tenker jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første legetime for en uke siden, da jeg var akkurat 8 uker på vei. Jeg skulle egentlig til legen for noe annet, men vi tok svangerskapskontrollen med det samme.

 

Har ikke bestilt meg time til JM enda. Kommer til å bare gå til JM framover. Skal til tidlig UL rundt den 20. okt, og venter med å bestille time til JM til etter det. Jeg får tidlig UL uten å be om det på grunn av at jeg klassifiseres som et risikosvangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til første kontroll hos lege på tirsdag da er jeg 9 + 6. dette er mitt 3 barn så jeg har ikke stresset så mye med å få time tidlig.skal ikke på ultralyd før den man får i mellom uke 17 og 19.så lenge alt virker bra,er det like greit å vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos FL i dag. :) Skal tilbake om 3 uker for å ta alle prøvene..

Ellers skal jeg på UL nr 3 til fredag.. Er så heldig at jeg har en far som driver med sånt! :) *Håper* alt står bra til... Kjenner jeg er litt nervøs da.. To uker siden sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...