Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 så UTROOLIG tannlegeskrekk og skal til tannlegen i morgen. Fikk Vival 5 mg fra legen (etter anbefaling fra tannlegen, så ja, det er en reell tannlegeskrekk dette) Det står jeg skal ta 1 tbl..men hvordan blir jeg av dette? (er klar over at vi reagerer individuelt på slikt, men kan noen si hva jeg kan forvente?) Jeg er livredd for at jeg ikke skal bli "nok beroliget" så vurderer allerede å ta 1,5 tbl...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 ja, i forbindelse med flyskrekk og tannpine. Hadde så vondt at jeg ikke fikk slappet av i muskulaturen så de måtte gi meg en vival Har du flere enn en? Jeg ville tatt en først. Ca en halv time før du skal i stolen. Så ser du hvordan den virker. Ta med deg en tablett til i sikkerhetsskyld. Funker det ikke med en etter en halv time så tar du en halv til. Men ikke ta mer enn to! Du skal jo hjem igjen også Be også om ekstra bedøvelse. Det får jeg hos tannlegen min slik at jeg definitivt ikke merker noe.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Jeg fikk det pga eksamensskrekk i tenårene. Også 5 mg. Merket egentllig ikke så mye til det, så tok to...og merket ingenting av det heller, så kjørte på med nr tre. Endte med at jeg satt å snøvla og måtte ta eksamen en annen dag... Vet om folk som har fått én tablett, og blitt så satt ut at de måtte bli kjørt i rullestol. Så det er tydelig at folk har forskjellig effekt av dette. Noe er kanskje litt placebo også? Begynn med å ta en halv i god tid før du skal til tannlegen, og "fyll" heller på dersom du føler at du ikke oppnår ønsket effekt. Lykke til hos tannlegen, og til en annen gang vil jeg heller anbefale NLP, litt mer varig effekt med det gitt...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Hei anonym over her! Synes det er ganske dristig å råde noen til å øke doseringene på medisiner selv når de overhode ikke vet hvordan de reagerer. 10 mg vival er MYE, og det ville jeg aldri tatt som første dose. Det er ikke sikkert du oppnår full effekt etter 30 minutter, det kan ta noe lengre tid.
kitty litter Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Maks. serumkonsentrasjon etter 30-90 minutter, med store individuelle forskjeller. Dette er tatt fra fellesskatalogen.no Så ikke råd folk tl å ta flere tabeltter eter bare en halv time...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå