Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Jeg "kjenner" ei som står oppført som alene mor. Ho har gjort det i 5 1/2 år og fikk netopp nr 2 og er forsatt "alene" Kjenner jeg blir iritert når ho sitter og sier ho får over 30 000 i månden?? Ho jobba helt til ho gikk i permisjon sånn avertill og sa heller ikke i fra om dette og fikk både overgangstønad og lønn, men det går vell ikke ann? Merker ikke noen at ho trekker skatt av det og får overgangstønad? Uansett er vell et par månder siden og ho har tydligvis ikke hørt noe får da hadde jeg merka det. Å lang ti tar det egentlig før ho får beskjed om noe? lurer på om de har "glemt" at jeg har ringt!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 De sjekker nok likningen og da må hun betale tilbake det hun har tilegnet seg, av os og eve. andre støtter, på ulovlig vis
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Det går an å få både overgangsstønad og lønn...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Kan jobbe og få OS skjønner du Hi, men de trekker i stønaden ettersom hvor mye hun tjener i jobben. Irritert? Eller misunnelig fordi hun har mye inntekt?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 uffamei. sjalue folk er så ... ufint!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Ja, det skjønner jeg... Men du kan ikke tjene flere tusen uten og trekkes Os en og det gjør ho får ho sier jo ikke i fra. Muisunnelig eller ikke, men både ho og mannen burde klare seg uten Os en, hvertfall etter så mange år.. Hi
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Hvordan vet du at hun ikke trekkes da? Du sier hun har utbetalt 30 000 i mnd, går da vel fint an at hun blir trekt og like vel utbetalt den summen..Se bare på mitt regnestykke: Jeg er alenemor til 2 barn -OS stønad utbetalt ca 3500 (Blir trekt 36 % skatt siden det er bi inntekt. -lønn utbetalt ca 19000 (trekker lite skatt da jeg har mye gjeld) -Barnetrygd for 3 ca 3000 -Farsbidrag får får jeg faktisk bare for et barn ca 1000 kr. Her har jeg altså 26500 utbetalt i mnd. Jeg kan også få støtte til barnetilsyn hvor jeg får dekt 64 %. Dette trenger jeg ikke siden jeg har en snill mamma som stiller opp som barnepasser når jeg er på jobb da jeg jobber mest kveld. Om 2 mnd får jeg 3000 i kontantstøtte i tillegg. Så hi, det går fint at "hun du kjenner" har utbetalt 30 000 i mnd når hun jobber + at hun får OS som blir redusert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå