Gå til innhold

Blir kvalm av den barnesaken på tv2!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkar barn og mor! straffes med 10.000 i bot hver gang mor ikke leverer barn til far som misshandler barnet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnevernet skulle blitt annmeldt for barnemisshandling!!

Skrevet

Ja det er Norge på sitt beste!

Saken er desverre ikke spesiell sånn sett. Har vært i den situasjonen selv. Sender en barnet til far kan en miste omsorgen selv fordi bv har funnet barnefar uskikket. Sender en ikke barnet kan faren ta saken til retten å faktisk vinne da mor saboterer samvær.

Helt utrolig hvordan det fungerer!

Skrevet

Er du teit eller? BV anmeldte jo faren...

Skrevet

Trodde barnevernet kunne bestemme sånt jeg, og hadd stat og rett på sin side. Makan. Hvem sender et barn til noen som kan skade det.

Må da virkelig gå an å få samvær med tilsyn. Sykt.

Skrevet

Barnevernet har ingen hjemmel for inngripen i samværshjem, utover at de kan ta omsorgen fra den som har hovedomsorgen (altså mor her) fordi vedkommende "frivillig" sender barn til noen som utsetter det for omsorgssvikt. Men det er vanskelig å dokumentere denne svikten også, siden man ikke har undersøkelsesrett overfor samværsforeldre.

Det er en helt idiotisk mangel på samkjøring mellom barneloven og barnevernloven akkurat på feltet samværsforeldre som ikke fungerer.

Skrevet

Ble kvalm selv jeg. Jeg hadde tatt bøtene der og da og heller solgt unna det jeg hadde. Så kjørt saken videre og krevd tilbakebetaling av disse urettmessige bøtene. Hadde hvertfall aldri i verden sendt barnet mitt til far dersom hun ble utsatt for vold.

Men nå som media er involvert blir det nok fart på saken. Det er helt uhørt at det ikke settes samme krav til samværsforeldre som til den som har hovedomsorgen. I og med samvær er en plikt(altså den med aleneomsrogen har en plikt til å levere fra seg barnet til en annen person)

Skrevet

Synes den situasjonen er helt syk! Har selv vært i en situasjon der jeg måtte rådføre meg med barnevernet ang samværsfar, og fikk råd, men samtidig klar og tydelig beskjed om at samværsfedre rører de ikke. Og som man tolker barneloven, så er samvær med barnets andre forelder til barnets beste uansett situasjon omtrent. Så når politiet da ikke gjør jobben sin, så går det galt. Da sitter man der mellom barken og veden og kan ikke gjøre noe som helst. Sender man barnet til en som mishandler, så er det ulovlig, dersom man nekter å sende barnet avgårde, så er det ulovlig også. Og i begge tilfeller risikerer barnets omsorgsperson å bli fratatt barnet fordi "barnets rettigheter blir krenket". Skjønn den!!

Skrevet

Synes det er sykt at moren og advokaten tilsynelatende ikke har anket tingrettens avgjørelse?

Skrevet

Kanskje hun ikke har råd til det? Hvis man tjener akkurat over grensa så får man ikke fri rettshjelp, og hvis hun tillegg må betale flere tusen i bøter hver uke.

Jeg hadde omtrent solgt sjela mi og satt jorda i bevegelse for å fremme BARNETS rettigheter, for det er visst glemt oppi det hele.

Skrevet

Det er jo sikkert traumatisk for barnet å være alene med mishandleren i flere dager, uten noen som kan trøste eller beskytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...