Pittamitta Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 frøkena her har blitt helt umulig. hun TROR hun bestemmer alt,og hyler og skriker for ALT som ikke går hennes veg. Hun geiper/freser til oss. vi har knipset munnen (noe jeg egentlig ikke er noe for) og faktisk hatt pepper på tungen når det har stått på som verst med geipingen.Men ingenting nytter. Nå har vi begynt å overse geipingen,men hylingen er helt grusom HJEEEEELP!!!vi snakker emd rolig stemme osv,osv,men ingenting nytter. går ut av rommet uten å si noe,prøver å avlede neida,her har vi ei frøken som virkelig vet hva hun vil...Så kom med gode råd .-)
Hikken Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde tenkt å svare noe hyggelig her helt til jeg leste delen med knipsing og pepper. Kan si med en gang at det vil i hvertfal ikke gjøre ting bedre, det vil bare gjøre henne redd for dere over tid.
Hikken Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Ble litt satt ut jeg nå.. Fordi en to år gammel trassete jente oppfører seg som 90% av alle andre trassete toåringer har dere pepper på tunga hennes?? Er dere helt blåst?
Pittamitta Skrevet 27. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2010 hehe,jeg er helt enig med deg Elesampen,men kan "trøste" deg med at hun bare skratter.Så det var ikke mange pepperkornene og ikke knipsing som dugde til noe.. For jeg er EGENTLIG imot dette selv.men lir dessverre litt desperat innimellom :-(.
Hikken Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Antar at tanken bak det ikke var at hun skulle le av det, så vet ikke helt jeg. Skjønner at man kan bli despereat, men da får man heller ta kranglinga på skift. Vi har også en jente på to år som elsker å teste lengden på mammas lunte, men sutring, hyling og sånt tøys blir bare oversett om det ikke hjelper å prate rolig og fonuftig til henne. Hvis hun for eksempel har bestemt seg for å ha prim på skiva for så å finne ut at hun egentlig ville ha leverpostei og deretter lage dommedag i Bærum av den grunn, så får hun heller rase rundt og hyle. Vi diller ikke med henne og vi straffer henne ikke. Toåringer flest er verdens søteste og verdens verste monstre i en og samme innpakning.
Pittamitta Skrevet 27. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2010 pepperseansen var ved middagsbordet da hun tømte ut halve pepperbøssen og nektet å slippe. Ble tatt ifra selfølgelig,men HYLER,HYLER,Hyler. Fikk smake litt på tunga da. ,men somsgat det hjalp heller ikke, Så det er liksom ikke noen straffemetode vi bruker daglig. Så skjønner godt du blir satt ut ja...
Hikken Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Eneste rådet jeg har er: smør deg med tålmodighet. Plutselig en dag er de konfirmanter og holder tunga inne i munnen. Forhåpentligvis..
Pittamitta Skrevet 27. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2010 Ja,det er nok en overgang får jeg håpe :-). Men søsknene var aldri slik,så det er så lett å sammenligne også da. Lell om ikke det er helt rett heller... Søsknene blir veeeldig sliten av henne,så vi prøver å dele oss litt da.. takker for svar :-)
Supermamm Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 For å si det sånn - hun blir ihvertfall en trassig unge om dere knipser henne på munnen og tar pepper på tunga hennes. Vi har også en to åring som til tider er ekstremt slitsom, men hun er tross alt bare et lite barn. Tror dere trenger en stor dose tålmodighet!
Pittamitta Skrevet 27. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2010 Tror jeg "tråkka" litt i salten ang pepperen. Men somsagt pepperseansen var ved middagsbordet og knipsingen prøvde vi 3 ganger uten hell,hun syntes det var morsomt (noe som ikke var hensikten da). Og JA,jeg liker det ikke selv...Men har dere gode råd,så kom gjerne med de :-)
Snakkelittmeddeg Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Gutten min på snart 3 har vært akkurat sånn.. Hyling, skriking, mange ufine ord og gjeiping. Det går over Vet ikke om jeg har vært heldig, men det varte ikke mer enn noen mnd.. (selv om det føltes som år ) Han kan fremdeles få byer, men det er helst når han er trøtt, sliten eller på vei til å bli syk. Det er som Haircare skrive, tålmodighet i store doser
Pittamitta Skrevet 27. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2010 Ja vi får prøvd ut tålmodigheten ja. Går med noe hodepinetabletter :-/. Men,men vi satser på det er en periode :-)
....mammatilto... :))) Skrevet 27. september 2010 #13 Skrevet 27. september 2010 hr dere prøvd og la henne få oppgaver ?? jenta våres er blitt mye roligere etter at hun får småoppgaver i huset. Som og være med ut med søppla,være med og sette på klesmaskin, og legge på plass klær,skifte på lillebror osv .... men selvfølgelig har hun sine dager også...
Pittamitta Skrevet 27. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2010 tusen takk for tips tommlingmamma :-). Hun har egentlig litt slike oppgaver,hjelpe til med oppvaskmaskineb,legge på plass sokkene sine. Men nå i disse "hyletider" så har vi glemt det litt liksom. har nok blitt fokusert litt formye på det negative.så bra du minnet meg på det igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå