gossegass Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 eller er det mest sannsynlig noe annet da?
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Storesøster hadde ikke mange prikkene under vannkopp-perioden. Så, ja, jeg mener at en ikke trenger å ha mange prikkene for at det skal være vannkopper.
Hikken Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Vet om flere som har sluppet unna med bare en prikk faktisk )
Tante Gustava Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Storebror hadde bare litt prikker hist og pist. Lillebror hadde bare en prikk (jeg ammet han da vi hadde vannkopper i hus, så han slapp nok veldig billig unna pga det). Har også hørt at jo yngre barnet er, jo lettere blir det rammet.
gossegass Skrevet 27. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2010 Ok, takk. Han har gått i barnehagen i dag, siden jeg ikke tenkte på det. 3 prikker har tørket inn, men en fjerde ser litt infisert ut. Skulle jeg tatt hem med til legen i morgen, og evnt få bekreftet? Han er i god form, og blir litt dumt å ta ham ut av barnehagen i en uke om det ikke er det...
Hikken Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Hvis han fortsatt har "ferske" vannkopper skal du ikke sende han i barnehagen. Det er mange som faktisk blir kjempesyke av det, og man skal ikke risikere å smitte flere enn nødvenig. Hold ham hjemme til alt er tørket ut du, i form eller kke.
Tante Gustava Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Hold ham hjemme. Han skal ikke i barnehagen så lenge han har prikker som ikke er tørket inn. Ingen vits i å dra han med til legne. Hvis du ringer barnehagen så får du helt sikkert beskjed om at det er flere som har det også. Er forøvrig ikke sikkert han trenger være hjemme i ei uke engang, bare sånn at alle prikkene er tørket inn. Er veldig viktig å unngå å ta med barnet ut i "offentligheten" mens det er smittsomt. Vannkopper er ufarlig for de fleste av oss, men det er mange som har nedsatt immunforsvar som det kan være farlig for. Kos dere inne dere, og nyt at han er i god form og at dere slipper billig unna
Gjest Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Min datter fikk bare en blemme (i bakhodet) og noe svakt utslett i ansiktet som forsvant etter en dag eller to.
gossegass Skrevet 27. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2010 Neida, vil selvsagt ikke smitte andre. Tenkte bare på om det ikke var det. Men bør vell ta utgangspunkt i at han har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå