Gå til innhold

når skal junigjengen fortelle at vi er gravid da??


Gjest Sør-trøndermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fant det ut på lørdag som var, er ikke sammen med BF så eg gikk rett til en vennpar og fortalte og fikk snakket med de siden dette ikke var planlagt så var eg ganske i sjokk... BF fikk vite det i går ettermiddag (søndag) og mine foreldre i dag (mandag). Tenker å fortelle det til søster, bror og svigerinne neste helg (da er vi alle samlet) og da vet de aller nermeste det :) Syns det er greit at de vet slik at eg får den støtten eg trenger nå i en vanskelig tid (alene og med en BF som er steik forbanna og ikke snakker med meg).

 

Men resten av venner, familie og jobb skal eg prøve HVERTFALL en måned til! Er bare 4+3 så tenker når det nærmer seg 10-12 uker så er det greit å spre det gode budskap, så lenge man ikke er skikkelig dårlig eller noe og feks. jobben trenger vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Huff, hørtes ut som en vanskelig situasjon. Får håpe BF skjønner at man må være to for å lage barn og at han ikke kan gå rundt å være sur på deg.

 

Bestevenninna mi var med meg når jeg tok testen så hun vet det. Og mamma og pappa fikk vite det eterhvert. Svigermor og svigerfar får vite det når det kommer fra syden på fredag:) men, vil holde det til bare de nærmeste til uke 12 er vel overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene søsteren min fikk vite det i går og andre søsteren min skal få vite det i dag ,resten får vite det når jeg har vært på ul om ca 10 dager :) Og dere får også vite hvem jeg er etter ul :)

 

Er 4+6 i dag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 og det er bare min mann som vet det enda. Ikke lett å holde det hemmelig, spes siden jeg er sykemeldt fra jobb. Har egentlig lyst å fortelle det nå men prøver å holde meg. Tenker å gjøre en ultralyd i uke 7 og så fortelle det til de nærmeste etter det. Skulle ønske disse første ukene kunne gå litt fortere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er mange som har UL i uke 6-8...er ikke dette veldig tidlig? Eg vil jo gjerne det også (selvsagt hehe ) men får man ikke bare tidlig UL hvis det er noe risiko av noe slag? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå bestillt i uke 8. Det er ikke nødvendig og ja det koster penger siden det er hos en privatpraktiserende gynekolog. Grunnen er rett og slett at vi har prøvd så lenge at jeg fremdeles ikke helt tror på at jeg er gravid, og langt ifra at det skal gå bra. I uke 8 kan man høre hjerte slå og det vil forhåpentligvis senke skuldrene litt :-) Vanligvis er det vel ikke nødvendig med UL før uke 20 eller noe om det ikke det er noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hvor mye det koster men kunne tippe kanskje rundt 800-1000 kr. Mye penger men jeg synes det er verd det :-) Jeg skal til en privat gynekolog fordi jeg har vært hos henne tidligere men det er sikkert mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig og faar alle de UL jeg vil, siden jeg jobber paa en klinikk for kunstig befruktning, saa allerede tirsdag skal jeg ta foerste. (IKM sist helg og fikk bekrefta graviditet i gaar med beta i blodproeve) Det er veldig tidlig, men hvis alt ser bra ut der, selv om det bare vil sees ei lita ert, max, sier jeg det hvertfall paa jobben og de aller nermeste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...