Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 min JM sa idag at det er OK å bruke det, det har kommet nytt info og at det ikke er påvist at det påvirker barnet. noen leger bruker å skrive det ut mot extrem halsbrann og sure oppstött.. og jeg sliter med dette..ingenting annet hjelper lenger..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Jeg brukte Omeprazol i mitt siste svangerskap. Jeg var desperat etter å få noe som virket mot halsbrann. Forsøkte selvfølgelig alt annet først, og da mener jeg virkelig alt! Tilslutt skrev legen ut Omeprazol til meg, og jeg fikk en levelig hverdag igjen Legen skrev ikke ut denne medisinen med glede. Men han forhørte seg med andre leger, bla. fødselsleger. Det var ingen som kunne gi noe sikkert svar på om det var forsvarlig, fordi det (naturlig nok) ikke hadde blitt prøvd ut på gravide. Min gutt er nå 2 år, og tror ikke han har tatt skade av at jeg brukte Omeprazol på slutten av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Gastrolegen på Lovisenberg sa jeg ikke fikk ta Omeprazol mens jeg er gravid. Han skrev ut blåresept på Ranitidin 150 mg. Jeg tar 1 tablett morgen og kveld og tygger i tillegg 1-4 Novulazid og/eller kalsiumkarbonat i døgnet. Jeg har dårlig lukkemuskel og noen ganger våkner jeg av at jeg har magesyre i vranghalsen. Holder på å kveles og hoster og hoster. Jeg har begynt å sove med 3 puter under hodet. Nå er jeg i uke 30, men det har vært ille hele svangerskapet fordi jeg vanligvis går fast på Omaprazol. Annet som hjelper er vaniljesaus/is, melk og knottdrops. Føler med deg, lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå