Gå til innhold

Prøving etter SA/MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge fikk dere beskjed om å vente med å prøve etter å hatt en SA eller MA (uten utskrapning)?

Har fått to ulike beskjeder av to gynekologer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke beskjed om å vente.., Hadde en MA..Vi prøvde igjen mnd etter,og den satt på første forsøk.;))

Skrevet

Så koselig å høre! :) Håper på å bli gravid igjen snart jeg også. Hadde en MA, fikk tablettene i forrige uke. Kan jeg spørre om hvor lenge du blødde?

Fra den ene gynekologen fikk jeg beskjed om å vente til jeg har hatt mensen en gang, mens den andre gynekologen mente at vi burde vente i 2-3 mnd.

Skrevet

Gynekologen min sa ingenting om å vente eller ikke vente. Jeg søkte litt på nett og fant mye om at det var større sjanse for ny SA om man ble gravid rett etter, uten å ha hatt en mens først. Nå tok det 9 uker å få mensen tilbake etter min SA, så det var vanskelig å skulle lete etter EL over så lang tid så det ble et naturlig opphold fram til første mens. Ble gravid på pp2 og alt gikk bra.

Skrevet

Har du en link eller noe jeg kan se på? Har ikke funnet noe slik dokumentasjon selv, skjønner du.

Skrevet

Ingen som sa noen ting til meg,og ble gravid igjen rett etterpå:)

Skrevet

Har dessverre ikke tatt vare på noen linker, det er over tre år siden nå så jeg husker ikke hvor jeg søkte. Jeg tror uansett du vil finne noen som mener det ene og noen som mener det andre, så det er kanskje greit å bare gjøre det som føles best for en selv. Noen trenger den ventingen fram til første mens for å komme seg litt rent psykisk, mens andre føler seg bedre hvis de bare får gå i gang med ny prøving med en gang.

Skrevet

Så godt å høre! Lykke til med fødselen. :)

Skrevet

Jeg mistet i uke 6 ca. Jeg fikk beskjed om at det kunne være lurt å vente, men dette ble begrunnet med at man trengte tid til å komme seg "psykisk" og at det ikke var noen medisinsk grunn til det. Jeg ble gravid igjen 11-12 dager etter SA, og alt har gått bra til nå. Har kommet 22 uker ut i svangerskapet, hurra, og alt ser veldig bra ut. Men merket at nervene var helt i høyspenn de første ukene, så sånn sett hadde det kanskje vært lurt for meg å vente litt. Etter at jeg kom meg gjennom de to første mnd, har jeg hatt det veldig, veldig bra :)

Skrevet

Gratulerer så mye med ny graviditet! Godt å høre at det gikk bra denne gangen.

Jeg kommer nok også til å være kjempenervøs i begynnelsen, men det hadde jeg kanskje vært uansett om det hadde gått lang tid? Har veldig lyst til å bli gravid igjen fort i alle fall.

Hvor lenge blødde du?

Skrevet

Hei Hera!

Jeg hadde nettopp en SA. Var akkurat 9 fullgådde uker. Jeg begynte å småblø tirsdag for 3 uker siden. Var hos gyn på torsdag samme uke og fikk vite at jeg var i ferd med å miste. Fikk enorme smerter og styrtblødninger natt til fred. Innlagt på sykehus fred ettermiddag. Fikk tabletter for å få ut fostersekken lørd. Jeg blør enda, men tror det er i ferd med å gi seg. Er svakt rosa/oransje og kommer stort sett bare på dopapiret når jeg har vært på do. Hvor lenge har du blødd?

Jeg fikk beskjed fra IVF-klinikken min at jeg kunne starte på nytt når jeg hadde fått første mens. Men er litt usikker om jeg skal prøve da eller vente en syklus til. Har ikke lyst å kaste bort det siste egget som ligger på frys. Skal også høre hva gynekologen min sier når jeg skal dit i neste uke.

Lykke til med neste forsøk!

Skrevet

Så trist å høre at du også har mistet. Jeg fikk tablettene på torsdag. De siste to dagene har jeg blødd mindre, omtrent som en mens som dabber av. Skal på ultralyd neste uke for å sjekke at alt har kommet ut.

Håper du blir gravid igjen neste IVF-forsøk!

Skrevet

Blødde 8-9 dager. Kraftige smerter og store blødninger de to første dagene, og så gikk det over til vanlig menstruasjonsblødning.

Skjønner behovet for å bli gravid igjen :) Er nesten så en blir litt desperat etter å ha en liten en i magen igjen :)

Skrevet

Hei! Etter min SA i desember 2008 (uke 8+2), blødde jeg noen dager, og var hos min gynekolog for å sjekke at alt var kommet ut av seg selv. Det var det, og vi fikk klarsignal til å prøve igjen med engang. Hun sa det ikke var noen medisinske grunner til å vente en syklus, men at nogn foretrakk dette pga psyken. Vi bestemte oss for å prøve med engang, pga alder + at vi kunne surfe på hormonene som fortsatt herjet i kroppen. Man er spesielt fruktbar rett etter en abort, og vi ble jaggu gravide ca 14 dager etterpå. Svangerskapet resulterte i en herlig sønn født 9 mnd etterpå:-) Var selvfølgelig mye nervøs, og hadde også noen ufarlige blødninger, men ble fulgt opp med ultralyder, og svangerskapet forløp seg normalt. Lykke til!

Skrevet

Hadde SA i uke 5, hun "koselige"(not) gynokologen sa at jeg skulle tenke på det som en forsinket mens og begynte og telle dager til neste EL

Ikke vente i det hele tatt, pleier og blø bare 3 max 4 dager og denne gangen blødde jeg 7, men vi er i ny pp med en gang

Skrevet

gynekologen min anbefalte med å vente til jeg hadde hatt mensen minimum 1 gang. Jeg hadde da vært gravid med toeggede tvillinger, der den ene var ex.u og den andre hadde plassert seg der den skulle. Mista først den som satt i livmoren ved SA og gikk i nesten 4 uker til med ex.u før de oppdaget den... Endte med fjerning av egglederen. Gynekologen mente derfor at det ville være best å vente litt for at det skulle få gro ordentlig før et nytt svangerskap. (hadde ikke noen utskraping av livmoren)

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å vente til jeg hadde hatt en mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...