Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Var hos gynekologen i dag pga mye småblødninger i syklusen min, og store smerter når jeg har mensen. Fikk vel mer eller mindre tilbud om å fjerne livmora, men er ikke det litt drastisk? Noen som har gjort det her? Kommer man i overgangsalderen da? *blond* Skal ikke ha flere barn, så sånn sett er det jo greit.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Du kommer ikke i overgangsalderen av å bare fjerne livmoren, da hormonproduksjonen sitter i eggstokkene og har ingenting med livmoren sånn sett å gjøre Du har sikkert "muskelknuter" i livmorveggene, noe som kan gi slike symptomer du beskriver. Var jeg deg, ville jeg tatt imot tilbudet. Spesielt siden du er ferdig med å få barn Så slipper du både mensen og prevensjon
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Han tok innvendig UL og nevnte sånne knuter, men kunne ikke se at jeg hadde det. Alt så helt fint og normalt ut der inne. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Man kommer ikke i overgangsalderen fordi om man fjerner livmoren. Jeg har forresten ei venninne som hadde de samme problemene, og som også fikk tilbud om å fjerne livmoren. Hun valgte hormonspiral isteden, og ble helt fin igjen
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Hormonspiral ble også nevnt, men det har jeg prøvd og da blødde jeg konstant i 4 mnd og så hver mnd, ganske mye hver gang. Lurer på om jeg skal driste meg på å prøve den en gang til, kanskje det går bedre denne gang. Samtidig er mannen min sterilisert, så det føles så dumt og unødvendig å begynne med hormonprevasjon når jeg strengt tatt ikke trenger det.
Gjest ->>- Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Så lenge du er sånn minst 110% sikker på at du aldri vil ønske flere egenfødte barn, er det ikke et veldig dramatisk inngrep. All den tid eggstokkene beholdes vil du ikke komme i overgangsalderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå