Gå til innhold

Hva gir dere katten/hunden deres? (type fòr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på det i måneden, og hvor mange kg?

Tenker på Hill's, Royal Canin, Friskies og lignende =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker vi Royal Canin spesielt for rasen,går ihverfall en 15 kg sekk i mnd..koster mellom 600/700 kr pr/sekk.

Skrevet

Har en 6 år gammel hannkatt. Han får Royale Canin, Outdoor 30. En sekk, 15kg., varer i ca.2/3mnd.

Skrevet

Ryal canin får den lille chihuahuan min... Kjøper en stor sekk og den har han leeeeenge.. Prøvd med rema og kivi for et par ganger, men da blir han stygg i pelse og røyter vannvittig... Bedreå kjøpe et for som er spesiellt tillpasset hunderasen... Når han får skikkelig for så røyter han ikke i det hele tatt... Helt utrolig.

Skrevet

Gir mine kattematen fra felleskjøpet eller RC. Bytter litt på.

Skrevet

Begge kattene mine elsker Coop-tørrfór (fisk). Vi har prøvd mange andre merker, men det er alltid dette de spiser mest av. Og Whiskas boksmat med fiskesmak.

Skrevet

Her i huset får hundene Vom og Hundemat (www.vomoghundemat.no). Jeg sverger til det etter at min hyperallergiske hund som ikke tålte NOE mat ble en ny hund etter kun en uke på dette foret. Det er innmat, muskler, bein fra kylling, storfe, gris og fisk som er kvernet sammen til kjøttdeigliknende masse. Hundene elsker det!!! Dessuten er det mer naturlig, magesyre-pH kommer ned i 2, altså svært surt, og det er veldig forebyggende for mageproblemer. Mao de tåler å få i seg det meste uten å kaste opp/diare. For å rense tenner får de ubehandlede bein (veldig viktig at de er ubehandlede!!!!) og det går også ned på høykant og blir destruert supert av den sure magesyra.

Jeg kunne pratet meg grønn om dette foret, jeg kommer aldri til å fore på tørrfor igjen - ever. Jeg har bare lovord å si om det. Men det er viktig at som fullverdig for må massen inneholde alle de 4 kjøttsortene (kylling, gris, storfe og fisk) for at det skal være fullverdig, da trenger man ikke tilsetning i form av vitaminer eller mineraler. Foret må ikke forveksles med Vom-pølsa som fås kjøpt på Rema, den er kun et smakssupplement og full av vann...

SOm sagt, jeg har satt meg stort inn i foring og ernæring på hund etter at jeg hadde en som var allergisk. Fordøyelseskanalen til hunder er også svært kort, dvs at ofte kommer tørrforet ut igjen før det i det hele tatt har blitt fordøyd - ergo mer bæsj. Ved råforing som vi gjør er det lite som kommer ut, ergo blir alt nyttegjort og det er jo det som er poenget med å spise!!

Spør gjerne mer om dette foret, jeg anbefaler det. Dessutne er det billig!! 20 kg koster 200,-, man skal fore ca 2% av kroppsvekt per dag. Vi har nå en boxer, han spiser for 200-250 kr pr md...

Skrevet

Vi gir Royal Canin til vår hund på 1,5 år. Kjøper 15 kg og den varer i 2-3 mnd og koster vel rundt 700 kr.

Skrevet

Ang vom og hundemat. Jeg kjøpte det for å prøve..alle roser det jo til himmels, men bikkja var ikke overbegeistra. Så tror nok vi fortsetter med RC.

Skrevet

Det fòret de har på Felleskjøpet er faktisk veldig bra :) Og det er ganske rimelig også.

Jeg merker forskjell på matinntaket til katten om jeg bruker dette, eller et billig fòr fra f eks Rema. Den spiser mindre, noe som sier meg at ernæringmessig er det bedre :)

Husker ikke hva det heter, men de har bare en type tørrfòr der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...