Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Hei. Jeg er gravid 17 uker på vei nå og har vært sykemeldt ca siden uke 6-7. Hadde også mine 3 uker med sommerferie da som jeg ikke fikk sykemld for, kunne fått det, men visste ikke om reglene for å levere det på jobb før det var for sent. Har da vært sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, så som det sier seg selv ble mine 3 uker med ferie brukt på å sitte hjemme å spy. Jeg har en kusine med gudbarnet mitt boende i dubai og hadde tenkt til å besøke dem i sommerferien. Kvalmen min er nesten borte nå og føler meg bedre, men er ikke bra nok til å gå tilbake til jobben. Jeg har en veldig fysisk krevende jobb med skiftarbeid. Jeg står hele dagen og det er ingen sjanser til å sette seg ned noe sted. Jeg har også problemer med ryggen fra før av så skal snakke med legen min neste uke om hva som skal skje videre fordi jeg ikke tror jeg klarer å gå tilbake dit. Tror jo da jeg kommer til å bli langtidssykemeldt, jeg vet selv at hvis legen min friskmelder meg holder jeg kanskje ut en dag på jobb før jeg ikke klarer mer. Det jeg da egentlig lurer på er om jeg kan dra til dubai 2 uker når jeg er sykemeldt? Forteller om jobben så ingen skal tro jeg sykemelder meg for å dra på ferie for det stemmer absolutt ikke.
Gjest ->>- Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Du kan ta ut ferie fra sykmeldingen. Da stoppes sykepengene og du lever på feriepenger som i andre ferier. Alternativt kan du søke NAV om å få reise utenlands som sykmeldt. Da må legen din bekrefte at reisen vil ha en positiv effekt. Jeg har litt vanskelig for å se for meg argumentasjonen for at flytur, voldsom hete og fremmed mat skal gjøre noen mindre kvalm, så ville gått for første alternativ. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå