Gjest Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 trenger hjelp med oppgave om familiære forhold. homo-vs heterozygot.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Jo, har peiling, men har du lest deg opp på genetikk da? En fordel når man skal skrive en oppgave.
Gjest Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Joda.. har da det. Men, jeg skjønner ikke prinsippet! sett scenario. Donor A ( med homozygote gener. fks. Afrikaner.) Donor B ( med heterozygote gener fks. Amerikaner.) Hvem dominerer ( dette vet jeg. ) Hvorfor dominerer ( no clue.) Hvor mange prosenter dominerer over hetero og i hvilken grad blir de arvelige egenskapene videreført. Forskjell, gutt / jente.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Helt ærlig, studerer du lignende greier som dette? I så fall er det skremmende nok at du ikke forstår, for det er ikke så vanskelig.
Gjest Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Jeg tar opp biologi, faen da. Kan du hjelpe meg eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Leste det forrige forsøket ditt på en tråd også. Skjønner fremdeles ingenting. Når du sier at donor A har homozygote gener, snakker du da om ett locus? Det er da vitterlig ingen som er homozygote i alle loci...!!!! Hva mener du egentlig med spørsmålet "hvem dominerer"? Hvem/hva er "hvem" i den setningen? Hva som gjør at et allel dominerer avhenger av ekstremt mange faktorer: det spørsmålet er nok ikke opp og avgjort i den seriøse forskningens verden....! Jeg forstår heller ikke dette spørsmålet; "Hvor mange prosenter dominerer over hetero...." - kan du ikke heller kopiere oppgaveteksten inn hit, har en mistanke om at alt blir klarere da.. og du får lov til å skrive på engelsk *sitter væpnet med både genetikk- og mikrobiologibok*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå