Gå til innhold

Er det INGEN her inne som har peiling på genetikk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger hjelp med oppgave om familiære forhold. homo-vs heterozygot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, har peiling, men har du lest deg opp på genetikk da? En fordel når man skal skrive en oppgave.

Skrevet

Joda.. har da det. Men, jeg skjønner ikke prinsippet!

sett scenario. Donor A ( med homozygote gener. fks. Afrikaner.) Donor B ( med heterozygote gener fks. Amerikaner.)

Hvem dominerer ( dette vet jeg. )

Hvorfor dominerer ( no clue.)

Hvor mange prosenter dominerer over hetero og i hvilken grad blir de arvelige egenskapene videreført.

Forskjell, gutt / jente.

Skrevet

Helt ærlig, studerer du lignende greier som dette? I så fall er det skremmende nok at du ikke forstår, for det er ikke så vanskelig.

Skrevet

Leste det forrige forsøket ditt på en tråd også. Skjønner fremdeles ingenting. Når du sier at donor A har homozygote gener, snakker du da om ett locus? Det er da vitterlig ingen som er homozygote i alle loci...!!!!

Hva mener du egentlig med spørsmålet "hvem dominerer"? Hvem/hva er "hvem" i den setningen?

Hva som gjør at et allel dominerer avhenger av ekstremt mange faktorer: det spørsmålet er nok ikke opp og avgjort i den seriøse forskningens verden....!

Jeg forstår heller ikke dette spørsmålet; "Hvor mange prosenter dominerer over hetero...." - kan du ikke heller kopiere oppgaveteksten inn hit, har en mistanke om at alt blir klarere da.. og du får lov til å skrive på engelsk :)

*sitter væpnet med både genetikk- og mikrobiologibok*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...