Gå til innhold

hvem har dere valgt som faddere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem har dere valgt som faddere? eller har lyst til å velge når den lille skal døpes? spørr av ren nyskjerrighet :)

Har selv egentlig ikke lyst på mer en to, en som bærer og en som tar av lua. Synes det hadde vært koselig om broren til samboer (onkel til barnet) kunne bært, men han sitter i rullestol, tror dere det vil bli noe problem? ( han er helt oppegående i hodet ) også vil jeg ha en fra min side som tar av lua.

bruker dere bare familie eller venner også?

hvor tidlig/når er normalt å spørre vedkommende om h*n vil være fadder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min side skal min søster (vi har et veldig godt forhold) og en av mine beste venninner være faddere. Jeg har valgt denne venninnen fordi hun er personlig troende og jeg føler det blir riktig i forhold til hva oppgaven som fadder egentlig går ut på, å be for barnet og fortelle det om Jesus (verken jeg el samboeren min er spesielt kristne og skal barnet vårt lære om Jesus syns jeg det er greit at hun har "ansvaret" for det, jeg liker hennes syn på kristendommen). Og selvfølgelig fordi hun er en av mine nærmeste venninner! :)

Min samboer skal derimot ikke ha noen fra familien sin. Han er ikke spesielt knyttet til sin eneste bror (uten at det er noe uvennskap, de er bare veldig ulike). Han skal derimot ha en venn og ei venninne.

Jeg har ikkje spurt fadderne på min side enda. Babyen kommer ikke før i midten av november og jeg syns det hadde vært rart å spørre før noen av oss har hilst skikkelig på babyen. Så jeg har iallefall tenkt å spørre første gang de ser babyen, sikkert på barselsbesøk.

Samboeren min har spurt sine (som begge har sagt ja), men det er fordi han har flyttet hit fra Nederland og ville spørre i egen person mens han var der.

Det var min lille historie! :)

Skrevet

OM HAN SITTER I RULLESTOL, SKULLE IKKE HA NOE Å SI FOR Å FÅ VÆRE DEN SOM BÆRER BARNET TIL DÅPEN, DET MÅ JO BARE VÆRE HELT FLOTT.

MEN OFTE KAN DET VÆRE FINT MED IALLFALL TRE ELLER FIRE FADDERE, DET ER KOSELIG FOR ET BARN Å HA SLIKE HOLDEPUNKTER, SÆRLIG HVIS EN ELLER FLERE AV FADDERNE ETTERHVERT KOMMER PÅ AVSTAND, SÅ ER DET IALLFALL NOEN SOM HAN KAN FORHOLDE SEG TIL

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi velger å ikke ha tanter og onkler som faddere i og med de allerede har en rolle fra før av.

Vi ønsker derimot å spørre min tante (barnets grandtante) om å bære, siden hun er min eneste familie på farssiden, og min far døde for 6 år siden. Så velger vi en venninne fra min side, og en kamerat fra hans side.

3 faddere får holde :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei, vi hadde 2 faddere. min beste venninne, som også er en fantastisk tante for mitt barn, hun bar, samt en veldig god kopis av min mann, som tok av lua. Han sitter for øvrig i rullestol, og det var ikke noe problem eller tema i det hele tatt. Ikke la en rullestol stå i veien for den du/dere føler vil bli den beste fadderen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...