Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Leste nettopp om hun som lurte på kriteriene for å beholde kommunal bolig, og fikk et litt ekkelt dømmende svar om at økonomien hennes måtte være skakkjørt, osv.. Vi bor selv i kommunal bolig i vente på at vi skal bli ferdige med studiene, få oss jobb og dermed mulighet til å kjøpe bolig.. Har aldri tenkt på at folk kan se ned på oss fordi vi bor som vi bor.. Derfor lurer jeg på: Ser du ned på folk som bor kommunalt?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Nei Kan godt være mulig at noen av mine venner eller mine barns venner bor i kommunal bolig uten at jeg vet om det
Gjest ->>- Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Tja. Jeg mener det er betraktelig flere sosiale problemer i kommunale boliger enn i andre boligområder, men det behøver jo ikke være enkeltindividets feil.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 som jeg akk skrev på andre tråden så er ikke dårlig økonomi grunn til å få bolig . så du skal se ned på folk som får leie kommunal til 6tusen mer enn andre som leier kanskje eller andre. blir rett å slett sint, om noen da har et funksjonshemmet barn og ikke har råd til tilrettelagt hus f eks skal de ses ned på. ufølsomme mennesker som kun tenker status altså. blir kvalm.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Om du begynner å skrive korrekt, så skal jeg vurdere og lese innlegget ditt på nytt
Gjest Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Dømmer? I hvilken grad ? Tror ikke alle som bor i kommunale boliger er narkomane,nei. Men, tror de aller, aller fleste har driiit kjip økonomi.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Men du sier det jo selv: "ikke har råd". Man bor ikke i kommunal bolig om man har råd til samme type bolig selv, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 ja, tenker at fokl som bor i kommunale boliuger er snyltere som ikke gidder å jobbe og skaffe seg et LIV!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Nei, jeg dømmer ingen på bakgrunn av bolig, økonomi, utdanning, jobb, status,sivilstatus hudfarge, religion eller legning. Mennesker er forskjellige og jeg ser heller mennesket i helhet. Ikke alle mennesker jeg liker, men disse nevnte faktorene avgjør ikke om jeg liker en person eller ønsker kontakt med en person. Det som er viktig for meg er hvordan personen er, ikke alt det andre. Har selv enebolig, utdannelse, ektefelle, barn og grei økonomi, men har venner i begge leire, både trygdede og de som har penger i overflod.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #14 Skrevet 27. september 2010 Kriteriene for kommunal bolig er jo ikke KUN basert på økonomi heller da. Mange som bor i kommunal bolig bor der pga behov for tilrettelegging, noen bor der fordi de ikke har råd til 20.000 i depositum, noen bor der fordi de hadde akutt behov for ett sted å bo, endret livssituasjon o.l. I Trondheim fins det noe som heter UngBo, det er leiligheter som er tilpasset ungdommer, med eller uten problemer. Dette er leiligheter som er i tilknytning til skole, bhg, butikker, servicesenter o.l. Jeg syns dette er ett flott alternativ jeg. Det er ikke ALLE som har en million i årsintekt, når de får sitt første barn, det er ikkealle som har en snill familie som stiller opp. Livet er ikke rettferdig, men alle trenger ett sted å bo.. Syns det er litt sykt, at folk fremdeles tror at kommunale boliger er til for dem som er hjerneskada, rusmisbrukere eller feiler noe annet. Blir helt matt jeg..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #15 Skrevet 27. september 2010 Nei, jeg føler med alle som sliter med hva enn det måtte være. Jeg ser derimot litt ned på de som dømmer andre, så feilfri er jeg ikke, men de har nå engang ikke så mye å rutte med....
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #16 Skrevet 27. september 2010 Bare de med nylig oppussede villaer, nye biler og mange turer til utlandet burde få beholde barna sine! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #17 Skrevet 27. september 2010 Ser ikke ned på noen, men tenker jo selvsagt at de som bor i kommunal bolig ikke har så store ressurser.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #18 Skrevet 27. september 2010 nei faktisk så er jeg lite opptatt av hvordan andre lever livene sine så lenge de har det fint. så om man bor i kommunal bolig å får hjelp isin livfssituajon eller om du bor i luksus bryr jeg meg ikke. kjenner deg ikke kan jo ikke si noe om deg da. jeg er jo mer opptatt av mitt eget liv og de rundt meg. og ja kjenner folk som av ulike grunner har kommunal bolig. og de har det godt. hyggelige folk. akkurat som de fleste andre.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #19 Skrevet 27. september 2010 Ja, jeg ser ned på de som bor i kommunal bolig. Og ja, jeg synes det er flaut at jeg ikke ser større på det. Jeg fikk selv barn i ung alder, og ble alenemor. Men jeg har aldri gått på sosialstønader. Jeg klarte å både få utdannelse, jobb og kjøpe et bosted. Alt går med stå-på vilje, Og jeg skulle likt å visst grunnen til at dere har mistet viljen deres en plass på veien.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #20 Skrevet 27. september 2010 Hvor har du det at folk som bor i kommunale boliger får sosialstønad? Har selv en god venninne som er ufør, vært det i hele sitt liv og har aldri had mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet, hun har en voksen datter som er etablert samboer, barn, er under utdannelse og nylig kjøpt bolig, så hun har oppdratt en kvikk og velfungerende jente som kommer så langt hun selv vil, at min venninne ble syk i ung alder og derfor aldri har klart å komme seg inn på arbeidsmarkedet er ikke hun skyld i, og hun har prøvd gang på gang, både skolegang og ut i arbeid. Tok 10år for henne å bli erklær ufør, ikke at hun ville bli det, men både leger og Nav måtte gi opp til slutt når alt var prøvd ut, og det er ikke viljen det står på der. Man skal være forsiktig med å dømme, det er mange årsaker til at enkelte kommer i en slik situasjon at det har behov for feks en kommunalbolig, heldigvis for min venninne så ligger hennes bolig utenfor by og det er både en pen leilihet og et godt nabolag hun bor i, så ikke alle kommunale boliger er slitne og i nabolag som er slitne og forslummede.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #21 Skrevet 27. september 2010 Hvor får du fra at vi har mistet viljen vår? Står på som bare juling vi for å få utdannelsen vår ferdig! HI
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #22 Skrevet 27. september 2010 Nei. Tenker at det bra at det finnes et tilbud til de som ikke har det like lett økonomisk.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #23 Skrevet 19. desember 2016 Jeg ser ikke ned på folk som bor i kommunal bolig i det hele tatt. Det handler ikke om viljestyrke i de fleste tilfeller.Selv skal jeg inn i kommunal bolig nå, ikke fordi det jeg bor i nå er for dyrt, men fordi jeg har en medfødt lidelse, og må i rullestol, og der jeg er nå er det ikke tilrettelagt til rullestol. Og når man er under omfattende og kontinuerlig behandling, så har man liksom ikke mulighet til å jobbe. Så dårlig råd og behov for egna bolig er min grunn.Det finnes masse smarte mennesker i Norge som forstår at trygd og diverse hjelp i Norge er noe vi betaler for som en forsikring. Og det å bli syk og måtte trenge hjelp er liksom forsikrings-"premien" ingen vil ta ut, men som er godt å ha dersom noe skulle skje. Anonymous poster hash: da5b8...a49
februarprins2013 Skrevet 19. desember 2016 #24 Skrevet 19. desember 2016 Nei ,hvorfor skulle jeg det ?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #25 Skrevet 19. desember 2016 Jeg ser ikke ned på folk som bor i kommunal bolig i det hele tatt. Det handler ikke om viljestyrke i de fleste tilfeller. Selv skal jeg inn i kommunal bolig nå, ikke fordi det jeg bor i nå er for dyrt, men fordi jeg har en medfødt lidelse, og må i rullestol, og der jeg er nå er det ikke tilrettelagt til rullestol. Og når man er under omfattende og kontinuerlig behandling, så har man liksom ikke mulighet til å jobbe. Så dårlig råd og behov for egna bolig er min grunn. Det finnes masse smarte mennesker i Norge som forstår at trygd og diverse hjelp i Norge er noe vi betaler for som en forsikring. Og det å bli syk og måtte trenge hjelp er liksom forsikrings-"premien" ingen vil ta ut, men som er godt å ha dersom noe skulle skje. Anonymous poster hash: da5b8...a49 Hvorfor drar du opp en tråd fra 2010? Anonymous poster hash: f4939...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå