Gå til innhold

Fødselsvekter.. Litt tips jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et noen her som har fått store barn og så fått mindre på neste mann igjen?

Her har jeg fått to store, først en på nesten 5 kg og en rett over dette.

Jeg er litt bekymret nå for å få enda større barn enn dette igjen.

Lurer fælt på om jeg er i stand til å få normalvektige barn, ikke hatt diabetes eller noe heller.

Er det noe man kan gjøre for å forhindre at baybyen blir altfor stor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen? må da være noen her :)

Skrevet

Hei. Størrelse på barn kan også være genetisk, så noen får bare store barn uten noen spesiell "grunn" til det.

Jeg fikk en litt stor tulle sist gang 4.2 kg, og denne gangen er det litt tidlig å si, men hun i magen er estimert til 3.6 ved termin så om det stemer blir iallefall nr 2 mindre enn førstemann. Slike estimeringer er ikke alltid å stole på da, så får se :)

Min storesøster var 4,1 når hun kom til verden, mens jeg var 3,2, så min mor fikk også en mindre andremann.

Skrevet

Tror også dette er litt genetisk.

Jeg fikk et ganske lite barn selv 2400, selv om jordmor estimerte til over 3 kg

Var liten selv også da jeg ble født og det var søsknene mine også.

Min søster har også fått barn og han var også liten.

Hvor mye veide du selv da du ble født?

Skrevet

nr 1 veide 3860g

nr 2 veide 3190g

Men jeg har forskjellig far til dem... fått høre at fars vekt ved fødsel er det området baby vil ende på og... Det har stemt her!

Skrevet

Var 50g forskjell på meg og jenta mi. Pappaen var ikke mer enn 1300g ved termin så retter meg ikke etter han :)

Mine erfaringer er at det stemmer ofte med din og dine søskens vekt ved fødsel

Skrevet

Hmm vi alle har vært små eller rund 3000- 3300 samme på farsiden haha

Lurer jo fryktelig på hva som kan gjøre dette, jeg er ikke ekstremt overvektig men har nok noen kilo jeg kunne tatt av :) Men det har vi vel alle..

Skrevet

Hei du :)

Jeg har fått begge mine 2 dager før termin, gutten veide 4100 gr å jenta ble estimert til noe av det samme, men var ikke mer enn 3510 gr da hun kom. Jeg veide det samme før jeg ble gravid med begge to, å la på meg 3 kg mer med jenta. Ellers levde jeg ganske likt.

Tror det er lite man kan gjøre med det - utenom å hive innpå alt mulige søte og fete matvarer da selvføgelig...det tror jeg ikke gjør babyene mindre jaffal ;)

Har fødslene dine gått greit, tross størrelsen på barna? I så tilfelle er du nok lagd for å få de på den størrelsen, og da går nok tredjemann også greit.

Masse lykke til :)

Skrevet

Hei.

Jeg har 2 gutter. Førstemann var stor.Jeg hadde endel UL pga fare for prematur fødsel. Fikk beskjed om at han kom til å veie ca 4,5 kg ved termin.Det ble sagt at han var stor hele veien.

Han ble født i uke 34+4, og var 47 cm og 3000 g. Noe som er stort til å være over 5 uker til termin. Barnelege undersøkte han etter fødsel og sa han var prematur, og at ukene stemte. Men at han bare var stor.

Nestemann var født 14 dager før termin og var 3146 og 49 cm.

De er veldig forskjellig i kroppsbyggning. Nr 1 har vært en plugg, men nr 2 har ligget litt under kurven sin hele tiden. Tror nok det er genetisk.

Kjenner jeg har litt noia. Det var vondt nok å føde en på 3 kg. Har lite lyst til å føde en på over 4 kg...

Skrevet

Det skjønner jeg godt, jeg har lite lyst til å føde ett 5 kg barn en gang til ;)

Jeg får nok være ekstra sunn neste gang, uten å bli hysterisk på det.

Har lest at det å trene også kan hjelpe, skader jo ikke å prøve :)

Skrevet

Skulle ønske det var flere av dere jenter som visste noe om dette her, går jo rundt å tenker på det etter de to første fødslene mine.. Huff hvorfor må jeg være laget for å få store barn da? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...