Gå til innhold

Skolebusshelvete!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sånne tilfeller burde foreldrene sørge for å flytte nærmere skolen. At de må reise så langt for å komme til skolen, betyr at de bor svært isolert. Antagelig har de lang vei også til vennene sine, og til diverse fritidsaktiviteter.

Skrevet

Hvis det skjer fordi skolene i distriktene blir lagt ned så har man jo ikke noe valg. Man kan selvfølgelig flytte, men er ikke det litt urettferdig da? Man har kjøpt hus i distriktene fordi regjeringen har lovet å forhindre fraflyttning, og fordi man visste det var gode skoler der, og så forsvinner plutselig skolene.

Skrevet

Da må man da virkelig flytte da. Å ja da bli vel skolene nedlagt, men sånn blir det bare da.

Man sender da ikke 5 åringer 2.5 time med buss hver dag. Flytt nå fra skauen da...

Skrevet

De fleste vil nok det, men det er ikke bare bare for alle familier å bryte opp øyeblikkelig. Det er også stor prisforskjell på husene i by og i distriktene. For ikke å snakke om at mange har fått lavere verdi på husene nettopp fordi skolene og barnehagene i lokalområdet har blitt lagt ned. Disse tingene skjer brått og man får ikke tid til å planlegge eller selge huset før det skjer.

Skrevet

Man trenger ikke å bo midt i ingenmannsland for at det skal bli sånn. Sønnen min går på spesialskole, og får taxi til skolen. Nå har kommunen funnet ut at de skal spare penger og har istedenfor en taxi som hentet 3 barn og brukte 40 min til skolen, satt inn en minibuss som skal hente 6 barn fra et ganske stort område og det tar 1 t og 15 min.hver vei. Når vi klager, så får vi bare beskjed om at det er tilbudet de kan gi oss og er vi ikke fornøyde så får vi kjøre selv.

Skolen ligger bare 11 km unna, og strekningen kunne ha vært kjørt på under 15 min.

Skrevet

Det er i såfall ingen som kan kreve at du skal måtte flytte nærmere skolen av den grunn. Utrolig kjedelig at "velferdssamfunnet" vårt ikke tar seg av de svake på den måten det påstås at det gjøres. Teori og praksis går ikke alltid hand i hand. Håper dere får den gamle ordningen tilbake.

Skrevet

Her bor vi akkurat for kort unna til å få buss så i stedet må 2. klassingen bruke 1 1/2 time hver vei på å gå til og fra skolen. Ser ikke helt at det er så mye bedre...

Skrevet

Grensen går på 4 km, og vi bor ca 50 m kortere enn det unna skolen.

Skrevet

Utrolig kjedelig! Kjenner flere som sliter med det, og det er spesielt et problem her i nordnorge, når vinterstormene står på som værst, gatelyktene er av fordi kommunen skal spare, og snøplogene kjører laaaangt over fartsgrensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...