Gå til innhold

Muslimske mødre som onanerer sine sønner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener bestemt å ha hørt eller lest en gang for lenge siden at det i muslimske miljøer er vanlig at mødrene onanerer sine sønner i søvn om kvelden. Ble ikke nevnt noe om hvor gamle disse sønnene var, men regner med at de må ha vært svært unge (for ellers ville de vel protestert på det heftigste ....). Noen som kjenner til dette? Eller er det bare en myte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg tok årsenhet i psykologi leste jeg om en øygruppe eller noe sånt hvor det var vanlig å onanere barna for å roe dem, dvs både gutter og jenter. Husker ikke hvor dette var. Men mener det stod i Passer & Smith, "Psychology - frontiers and applications".

Skrevet

Aldri hørt om!

Men kjenner til en norsk dame som gikk i dusjen med sine sønner frem til de var 14 og 16 år gamle, fordi "hun må jo vaske dem under forhuden, eller så gjør de jo ikke en ordentlig jobb." Det hører med til historien at dama var syyykelig perfeksjonist og en gang slo en av naboungene for å ha kommet borti gardinene hennes. Dette var en tidligere nabo av oss, for mange år siden. Stakkars sønnene hennes!

Skrevet

skulle gjerne sett den boka. Eller der du har lest dette!!

Skrevet

HAHAHAHAHAHAHAHhoho!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LOL!

Skrevet

Jeg har lest noe lignende om indianerne i Nord-Amerika.

Skrevet

Dette er ikke noe som skjer blandt muslimer, etter det jeg vet. Men urinvånerene på Grønland gjør dette. Det er ingen ting seksuelt bak dette fra mødrenes side, det gjøres fordi de mener det utløser spenninger, slik at barnet sover bedre....

Skrevet

Kan virkelig ikke huske dette fra Paser & Smith...

Skrevet

Jeg har hørt at mødre/bestemødre onanerer guttene sine når de er i kirken slik at guttene skal sitte stille. I katolske land, f.eks Italia. Det var en gammeldags tardisjon, om den eksisterer ennå, håper jeg ikke..

Skrevet

At det kan være enkelte grupper som gjør dette, skal man ikke se bort i fra, men det er ikke en muslimsk skikk.

Jeg bor i et muslimskt land, hele min svigerfamilie er muslimer og jeg har en sønn. Svigerfamilien kommer jo hele tiden med råd og tips ang alt mulig rart, men dette rådet har jeg aldri fått.

Skrevet

Prøvde å bla litt nå, men innser at det er en håpløs oppgave. Det var ikke gjort noe stort poeng ut av det i den sammenhengen det stod, det var mer brukt som et eksempel på at noe som er tabu (og forbudt) i èn kultur, kan være fullstendig akseptert og normalt i en annen.

Det kan også ha stått i en artikkelsamling, er jo noen slike på pensum også.

Har forøvrig googlet litt og funnet

http://www.jstor.org/pss/3420380

"Some primitive cultures have recognized this soothing effect and have utilized masturbation in getting an infant to sleep."

(I midten, ganske langt ned.)

Poenget er at det forekommer. Men blir tendensiøst og mer "urban legend" når flere som skriver i denne tråden slenger ut folkeslag (muslimer, eskimoer, indianere) uten å engang forsøke å huske hvor man har det fra, det fører til en veldig "oss-dem"-mentalitet.

Argh, så irriterende å ikke huske kilde og sidetall til alt man noensinne har lest... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...