Trultetryne Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Tenkte å prøve å gjøre meg ferdig med gavene mens jeg fortsatt har permisjon
Ugl@ Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Helt ærlig så har jeg sluttet å gi julegaver til venner, kun venners barn. Ellers så gir jeg heller en hilsen i form av konfekt, blomster eller sender kort enkelt og greit :-) Men nå har jeg stor familie og svigerfamilie, 3 barn og mange venner med barn så da hadde det uansett blitt et dypt innhugg i lommeboka uansett hvis jeg skulle gitt gaver til både de voksne og barna deres.
tine0810 Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Jeg funderer på å gjøre det litt enkelt i år. Finne en bra bok, som jeg kan gi den samme til alle:-) Vet ikke helt hvilken jeg skal velge....men regner med at det kommer ut noen nye, gode før jul??!! Til ekstra gode venner/venninner er det stor sjans for at jeg legger ved en vinflaske, noe sjokolade, eller noe hjemmestrikka.....(lue, tøfler, leggvarmere, votter el)....får se:-)
Gjest Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Sgnerer Ugl@, det blir lovlig kostbart hvis man skal kjøpe gaver til "alle", men ungene får gaver. Og så litt godteri el. lignende til hele familien i tillegg.
Lilleleen Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Blir ikke julegaver til venninner i år. Men vi er en jentegjeng som pleier å gå ut å spise sammen istedet )
Ksenia & Anjem Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 har sluttet med det..kun til barna her og
mamman til to gutter Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Vi sluttet å kjøpte til hverandre når vi var studenter med dårlig råd som sjeldent så hverandre, da syns vi det var mye hyggeligere å bruke de pengene på å gå ut og spise en god middag sammen. Den tradisjonen har vi fortsatt med og det er veldig hyggelig å få en hel kveld sammen nå også når vi er travle småbarnsmødre som nå og så ser hverandre for sjeldent. Vi har kuttet ut å kjøpe til barna også, når det var noen få vennebarn, så var det en koselig ting å gjøre, etterhvert som det har kommet mange blir det bare styr og ikke lengre koselig, så da ble vi enige om at vi kuttet ut det også.
rima Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Sluttet med venninnegaver for mange år siden. I stedet lager vi en romjulsfest og spiser god mat og hygger oss sammen. Vi har mye mer bruk for tid sammen en dag i året alle sammen enn en til lysestake liksom.. Kanonbra tiltak som hele vennegjengen er fornøyd med )
Gjest Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Kjøper heller ikke gaver til venner/venninner. Vi gjør som Lilleleen og spiser middag, vi venninnene, sammen. Koser oss med litt god mat og vin i førjulsstria. Utrolig koselig:)
Ugl@ Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Har starta en tradisjon siste åra her nå, jeg inviterer hele vennegjengen med barn på romjulsfest/ hygge hos oss, da har vi mat, kaker osv og koser oss både store og små, synes sånt er viktigere enn gaver og ting :-)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Vi spiser heller en bedre middag sammen
alvamamma Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Har kuttet ut både venner og venners barn. Blir altfor mange gaver tilsammen. Og altfor mange gaver for de små. Når det blir titallsvis av gaver,k larer de jo ikke å sette pris på alt...
MillaCamilla Skrevet 27. september 2010 #13 Skrevet 27. september 2010 Vi kjøper gaver i venninnegjengen. A gi til barna istedet blir for det første en enorm jobb, samtidig som barn får veldig mye gaver. Jeg er redd barn, med den gavemengden som er idag, ikke lærer seg å sette pris på det de får. Jeg synes det er koselig å gi små gaver til venninner, bruker litt tid på å finne noe som passer den enkelte og jeg synes det er veldig koselig å få venninnegaver tilbake. Noen venninner kan få bøker (mye bra å finne på salg), små smykker, kroppsprodukter, fingervanter i ull etc. Jeg har også strikket flettesokker og votter, noe som var populære gaver. Bruker alt mellom kr 100-200 per gave til venninner, for det kommer an på hva jeg finner. Tips til deg, for å svare på spørsmålet ditt: Hva med gavekort på to kinobilletter, en god vin eller en god kaffe/te med f.eks tilhørende "green gate"-kopp kan være aktuelle ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå