Gå til innhold

Kardiologisk utredning - hva innebærer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et krampeanfall eller besvimelse med toniske kramper for en tid tilbake, og i forbindelse med det, ønsker nevrologen og sende meg til kardiologisk utredning. Hva innebærer egentlig det? Jeg skjønner at det har noe med hjerte- og kar å gjøre, men hva slags undersøkelser gjøres? Hva er det nevrologen mener man bør undersøke om jeg feiler?

Noen som har peiling på dette som kan gi meg en pekepinn? Til dere som sikkert vil si at dette må jeg spørre legen om, så skjønner jeg jo selvsagt at jeg må spørre legen for å få sikkert svar, men skulle gjerne hatt en pekepinn fram til jeg får kontakt med legen ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal du sikkert til en kardiolog som feks sjekker hjerterytme med en ekg(ekkokardiogram), du får gjerne en utvendig ultralyd eller mrundersøklese av hjertet. Så blir det sikkert vurdert om du må gå videre med undersøkelser. Sikkert ikke noe å bekymre seg for. Har hatt masse hjerteundersøkelser selv, det er nå greit å vite at alt er bra med pumpen!

Skrevet

Takk for svar!

Ekg er det sånne "klistremerker" med ledninger på som man får ved operasjoner? Hørtes i hvert fall ut som om det var forholdsvis raske undersøkelser som ikke er vonde(?)

Hva kan krampeanfall/besvimelse med kramper evt. skyldes som har med hjertet å gjøre? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...