Gå til innhold

Hva er den beste bæreinnretningen for nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vurdert å kjøpe en manduca siden den har et sånt "spedbarns" innlegg, og den virker behagelig både for bærer og barnet. Men er det andre innretninger som ikke er altfor tungvindte å "kle på seg" vi heller burde vurdere i starten? Smaken er jo som baken, men hadde blitt glad for alle innspill om ting vi bør tenke over. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=545_332

har ikke testet den selv siden ejg sverger til sjal, men virket som du var litt redd for at det ble for mye??

mange har mye positivt å si om denne i allefall:)

manduca er noe jeg vil anbefale deg å skaffe uansett. så snart babyen kan holde hodet og nyskjerrigheten tar overhånd er det greit å kunne ha babyen på ryggen. jeg er ikke fan av manduca på magen. syns det er lettere å bruke den på ryggen:)

men vil også påpeke at elastisk sjal ikke er for mye alltså....du tar den på og kan ta babyen inn og ut som du vil...uten å knyte opp.....

Skrevet

jeg brukte sjal da guttungen var nyfødt. Jeg kjøpte et som ikke var elastisk, for det skulle fungere lenger enn de elastiske. Angrer litt, for nå når jeg skal ha nr 2 skulle jeg gjerne hatt elastisk, det syns jeg var lettest å bære på magen. Og det ble ikke så mye bæring når han ble litt større.

Skrevet

Elastisk sjal (evt vevd sjal) er det de fleste anbefaler til nyfødt, for det gir best støtte for nakken. Men, det skal litt mere læring til for å bruke sjal enn for å bruke manduca. Så hvis du vil ha det enklest mulig men allikevell ergonomisk riktig, så tror jeg at manduca er et godt valg :-) Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. :) Da skal vi undersøke ang et slikt elastisk sjal også, kanskje få litt veiledning i å ta det på og av også. Dette er førstemann for oss, men det har generelt vært mye kolikk-barn i familien og da tenker jeg at det ihvertfall kan være godt å kunne bære og ha barnet nær uten å få laaaaange armer pluss at man får armene fri. Men det er vel ikke verdt å ta sorgene på forskudd. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...