Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Sov over hos enn etter en bytur i helgen, og der merket jeg godt at sengetøyet ikke var byttet på en GOD stund. Synes det er litt merkelig, jeg bytter minst en gang i uken. Er ikke det normalt? Hvor lang tid kan dere la det gå mellom hver gang?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 1 gang i uka på sommeren, og hver 10.dag på vinteren . (eller hver 14 dag hvis jeg har vært litt lat). Kanskje ofte, men sånn liker jeg å ha det!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 kremt..tror ikke jeg skal svare. Blir ikke helt en gang i uken... MEN om jeg skal ha overnattingsgjester så får de naturligvis HELT RENT sengetøy.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Bytter hver 14. dag. Er det jeg er "oppdratt" med hjemmefra hvertfall :-). Hadde det f eks vært opp til mannen min kunne det nok gått langt lenger tid. Men så er ikke han i nærheten av å være noe husmoremne.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Skifter ALLTID rent sengetøy hvis jeg får besøk av noen som skal overnatte. Våre senger skifter jeg ca. en gang i uken. Jeg skriver ca. fordi det n oen ganger kan gå litt over, men maks to uker...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Alltid helt rent til gjester, men for vår del går det som regel minst 2 uker, kanskje 3. Kommer an på hvor mye min mann svetter ... Og hvor mye sex vi har hatt!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Var ikke slik at det var planlagt at jeg skulle sove over, det ble mer spontant, så det skal jeg ikke klage på. Reagerte mer på at vedkommende åpenlyst sov i så urent sengetøy, kan ikke ha byttet på minst en måned...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Hver 6.mnd ca... Alt ettersom hvor svett og skittent det blir...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Ca annenhver uke, eller litt mer sjeldent. Har 5 senger å bytte på (en dobbel), og har støvallergi som gjør at jeg klør meg halvt i hjel hver gang jeg bytter, så utsetter det alltid litt :-/
Villa Perlesukker Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 huffda her byttes det hver uke
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Annie 13:22 her. Gjester får selvsagt alltid nytt sengetøy!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Hvor ofte det er nødvendig å skifte, kommer vel an på om man f.eks. ligger og sover helt nakne, eller har på pyjamas. Og om man har anledning til å lufte både natt og dag. I forhold til sexlilvet må det jo også bety mye om man bruker kondom, eller om sæden kommer ut over sengetøyet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #13 Skrevet 27. september 2010 Hver 14.dag skifter jeg sengetøy på alle sengene i huset. Om sommeren blir det litt oftere pga mye svette og skitt. Vi dusjer som oftest før vi legger oss så føler ikke at sengetøyet er særlig skittent når jeg skifter.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #14 Skrevet 27. september 2010 Dette er jo noe man sover i hver eneste dag, er det da ikke naturlig å bytte ofte? Hvor ofte bruker dere samme håndkle, f.eks.? Jeg synes det er litt ekkelt å ikke skifte sengetøy ofte. Etter en uke i samme sengetøy føler jeg at det har vært nok, og da skifter jeg, da er det selvsagt ikke like rent lenger. Skal nevnes at jeg sover med truse og t-skjorte, så det er begrenset hvor skittent ting blir, men jeg mener det er unormalt å sove i samme sengetøy mer enn max. 2 uker.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #15 Skrevet 27. september 2010 en gang i mnd kanskje? sengeskift er kjedelig,det blir enorme mengder tungtøtket klesvask også. skulle vi byttet på alle sengene hver uke måtte vi ha et stativ tørkende sengeklær i stua til en hver tid eller kjøpt tørketrommel til mikrobadet. Den kunne kanskje stått oppå doen *funderer*?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #16 Skrevet 27. september 2010 Bytter rundt 1 gang i uka. Men jeg legger selvsagt på nytt sengetøy når jeg har overnattingsgjester
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #17 Skrevet 27. september 2010 Jeg foretrekker sengetøy som lukter litt svette og kjønn. Deilig! Orker ikke all denne overhygieniske og sterile sykehustankegangen som så mange skryter av her inne på dib.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #18 Skrevet 27. september 2010 Ja, er sikkert deilig det... Liker vel også at klær og truse lukter litt også? Er jo usexy å være hygiensk;).
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #19 Skrevet 27. september 2010 Nei, skifter faktisk truse hver dag. Og så er det jo så typisk for disse dib-fanatikerne at de bare MÅ bli såpass frekke og usaklige.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #20 Skrevet 27. september 2010 Tror ikke jeg skifter mer enn 1 g mnd- burde skifte oftere ja. Men gjester har selvsagt altid rent sengetøy.. Halllooo..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #21 Skrevet 27. september 2010 Helst hver uke ja, og særlig putevar skiftes hvis vi ikke skifter på alt og har det ekstra travelt eller feks skal bort i helgen..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #22 Skrevet 27. september 2010 Jeg er ingen fanatiker, tvert imot, det handler mer om at jeg synes det er ekkelt med ting som er urent. Synes ikke det er merkelig å vaske og støvsuge slik at man ikke ser store støvdotter på gulvet, og jeg synes ikke det er veldig merkelig å være flink til å rydde, hele tiden, slik at det aldri samler seg opp veldig mye rot. Liker å ha det ryddig rundt meg, bryr meg ikke hva andre gjør, men folk bør i det minste ha det renslig. Det samme gjelder det å skifte klær, og være ren, og da selvsagt sengetøy også. Man bruker det hver dag, og man er i kontakt med det. Er det da vanlig å bruke det samme sengetøyet over lang tid? Det synes jeg er ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #23 Skrevet 27. september 2010 Var en jeg sov hos etter byen, så jeg kan jo ikke kalles en planlagt gjest sånn sett, og forventet heller ikke at rent sengetøy skulle bli lagt på til meg, reagerte bare på at det virkelig er mulig å bruke samme sengetøy så lenge...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #24 Skrevet 27. september 2010 Leste et sted at det optimale var hver 3.uke. Ikke for allergikere selvsagt, men det er bare en fordel at man opparbeider seg immunforsvar. Dersom man skifter hver uke blir det "for rent". Vi trenger litt midd og dritt i livet vårt Skifter selv hver 2.-3. uke. Gjester får alltid rent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå