Lurvetufsa Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 hei. er den noe som heter jente-ADHD? at jentene kan ha forskjellige symptomer enn gutta? Har en eks som plutselig sier at dattera våres har adhd og at hun må ha medisiner for det. jeg selv mener at barn kan han trasseutbrudd innimellom uten at hun skal roes ned med medisiner.
Ugl@ Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Klart jente rogså kan ha ADHD, det kan også ofte utarte seg litt anneledes enn hos guttene på lik linje som det også utarter seg anneledes fra den ene gutten til den andre ;-) Men når det er sagt så trenger ikke barn ha en diagnose selv om de i perioder er trassige og urolige, jeg tror veldig mange barn runt om kansje har en diagnose de ikke skulle had rett og slett fordi samfunnet, skoler osv har et behov for å sette folk i bås etter adferd og personlighet hvis de ikke følger helt A4 linjen. Nå skriver du ikke hvor gammel jenta er, men det er ( har selv erfart også) ganske normalt med perioder ( korte og lange) der barna blir ekstra utfordrende å takle for foreldre og andre, noen barn mer enn andre, har selv tre barn som alle er veldig forskjellige og har bydd på ulike utfordringer etterhvert som tiden har gått og de har vokst til. Feks var eldstemann en skøyer men snill som liten, ble en periode en meget vanskelig og humørsyk herremann som virkelig var en prøvelse for både oss foreldre og lærere, men dette roet seg med litt veiledning og det var ingenting i veien med ham annet enn at han hadde litt tilpassningsproblemer etter flytting og ny familiesituasjon. Så se litt på hendelser i familien i senere tid, har dere flyttet? Har barnet byttet barnehage/ gruppe eller begynt på skolen? Nye venner? Har mor eller far ny kjæreste? Småsøsken som har kommet til? Det kan også være ganske enkelt det de kaller innenfor barnepsykologien ( Eriksons teori) en form for utviklingskrise som er en del av den psykologiske og personlige utviklingen fra en fase til den neste.
Lurvetufsa Skrevet 27. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2010 takk for svar. hun er snart 8år. det har blitt store forandringer for henne i det siste. hun har alltid bodd 50/50 ordning. nå bor hun mest hos meg. Og hos meg så fungerer det veldig fint. hun gjør lekser og er en snill jente. men det er når hun skal til han at hun ikke vil høre eller gjøre som han sier. pga dette så vil han at hun skal ha adhd for at hun skal få medisiner. for at han skal få håndtere henne enklere. Helt feil synes jeg. men han mente det var noe som het jente-adhd. og dattera våres hadde vist alle de symptomene sier han. jeg mener det er bare vanlig periode med litt trass og stahet som jenter flest har.
Ugl@ Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Hvis dt var ADHD så hadde det vist seg utslag når hun var hos dere også, det er trolg omveltninger og kansje noe han bør jobbe med når hun er der framfor å skyve ansvar videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå