Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 ...om foreldre ikke møter jevnlig opp på rådhuset for å lese BVs rapporter i saken deres?! Eller om de ikke sender advokat for å lese dokumentene.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Det vil jeg tro at den gjør. Foreldre som bryr seg så lite at de ikke engang gidder å sette seg inn i egen sak vil jeg tro at de holder et ekstra lite øye med
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Nei, det gjør den ikke. Noen foreldre kommer inn og leser mappene, andre gjør det ikke, men det er ikke noe vi barnevernsansatte tar som et dårlig tegn fra foreldrenes side om de leser mappene eller ikke. Det viktige er å møte opp til avtaler og være tilgjengelig og samarbeidsvillige for barnvernet når det trengs.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Har du snakket med de i dag, .hi?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 At man ikke krever innsynsrett i papirene er ikke et tegn på at man ikke bryr seg. Det kan være flere årsaker til det. Så lenge man forstår rapportene og dokumentene man mottar og møter opp til avtaler og være tilgjengelig og samarbeidsvillige for barnvernet så trenger man ikke lese hele arkivet. Det er viktig at man viser interesse for saken og viser at man forstår hva det handler om, det kan da kanskje hjelpe noen med å lese saken sin hos barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Rart at noen da forsøker å hevde det er et tegn på likegyldighet. Jeg har ikke snakket med BV i dag, prøver å begrense kontakten til de avtalte møtene. Dersom jeg ringer mye kan de tro jeg ønsker å møte dem oftere.
Gjest ->>- Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Nei. (Papirene i aktive saker bruker forresten oppbevares i barnevernets lokaler). Det er vanlig at parter i saken får tilsendt/utdelt referater fra møtene de deltar på.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Det er IKKE slik at barnevernets bekymring øker om man ikke gjør seg kjent med sakens dokumenter. Dette er en rett du har. Du velger selv om du vil benytte deg av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå