Gå til innhold

noen som har greie på dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jobbet i ett år nå ca 5dgr uken eller mer med drittlønn. nå har de kuttet ned på vaktene mine og jeg har kansje 2 i uken. dette går ikke for meg i og med at vi trenger den inntekten. så lurer jeg på , er det mulig å få noe støtte fra nav til jeg finner meg ny jobb ? jeg oppfølger visst ikke kravet til dagpenger da jeg har tjent under grensa. pr idag er det jeg som forsørger fam og jeg må virkelig få gjort noe nå så vi har å leve av. skal på møte senere i uka med nav, og jobber har jeg begynt å søke på. bare lurer på om noen har greie på dette.litt utolmodig :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du forsørge familien på ei lønn som er så lav at du ikke kan få dagpenger på bakgrunn av den?

Men hvorfor leter du deg ikke en annen jobb nå mens du fortsatt er i jobb? Mye lettere å få jobb når man er i jobb i motsetning til når man er arbeidsledig.

Skrevet

det er såvidt jeg greier å forsørge,men det går akkuratt når vi snur på kronene. jeg har begynt å søke jobber,men sålenge jeg ikke får vakter så nytter ikke det , når lønna kommer da,blir det ingenting og det er hele problemet. derfor jeg lurer på om det går ann å motta annen støtte til jeg finner meg ny jobb ?

Skrevet
Tjener du lite nok kan NAV hjelpe deg, men det blir i såfall som sosialstønad. Du kan vel også søke bostøtte. Ellers er det lite å gjøre annet enn å aktivt søke jobb. Men synes det er en smule merkelig at vaktene dine blir kuttet uten forvarsel. Har du ikke kontrakt der det står en stillingsprosent? Høres ut som du har levd usikkert lenge og burde ha lett etter nytt arbeid en god stund allerede.
Skrevet

jeg har levdt usikkert lenge. hadde tenkt å be om kontrakt nå,men det er ingen vits lenger. du skal lete lenge etter mer useriøs bedrift. komme meg vekk. sosialen jah, kjekt. huff må jeg så må jeg vel :s

Skrevet

Folk flest mener vanligvis at litt er bedre enn ingenting.....gjør ikke du? Få ny jobb, slutt den gamle, og klar deg bedre. Vær glad for at det i det hele tatt finnes et system som kan hjelpe så man overlever. Du slipper i det minste sitte på gata og tigge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...